مصطفی سالاریه:

تا زمانی که ایثار باشد ما پیروز هستیم/نباید شکایت دوست را نزد دشمن ببریم

یکی از آزادگان جنگ هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: تنها چیزی که باعث پیروزی ما در دوران دفاع مقدس شد وجه ایثار بود؛ تا زمانی که ایثار باشد ما پیروز هستیم.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، مصطفی سالاریه، آزاده جنگ هشت سال دفاع مقدس گفت: در تاریخ ۱۵ دی ماه سال ۱۳۶۰ در منطقه شیا کوه گیلان غرب توسط رژیم بعث اسیر شدم.

وی با بیان این که با وجود ایثار ما پیروز خواهیم شد افزود: تنها چیزی که باعث پیروزی ما در دوران دفاع مقدس شد وجه ایثار بود؛ تا زمانی که ایثار باشد ما پیروز هستم؛ اگر مردم به صورت جمعی باشند ما موفق می شویم و اگر کسی خودش به تنهایی بخواهد کاری کند با شکست مواجه خواهیم شد.

سالاریه همچنین تصریح کرد: از ابتدای جنگ اگر حضور مردم، شعار ایثارگری و شهادت نبود انقلاب و جنگ ما پیروز نمی شد؛ امروزه در این برهه سخت که از تحریم در شرایط تهدید قرار گرفتیم اگر باز هم ایثارگری های مردم نبود کشور ما به سوی آمریکا سوق پیدا می کرد و آمریکا بر ما چیره می شد.

وی خاطر نشان کرد: اگر مردم صبور باشند و مخالفت های خود را آشکارا بروز ندهند تا دشمن شاد نشود قطعاً پیروز می شویم؛ اگر دو امر ایثار و شهادت که سبب پیروزی ما شد و ان شاءالله خواهد شد را داشته باشیم یقیناً همه کشورها با ما همراه می شوند.

سالاریه با اشاره به یکی از خاطرات زمان جنگ اظهار داشت: روزی که با آقای ابوترابی رئیس آزادگان در عملیاتی بودیم عراقی ها نیروهای ما را مورد هدف قرار دادند؛ بعد از گذشت ۴۵ روز صلیب سرخ نزدِ ما آمد؛ از ما پرسیدند که مشکلات شما چیست و ما هم گفتیم که ما بزرگ و رئیس داریم که حتی در آنجا هم ما مسئله ولایت را دنبال کردیم و آقای ابوترابی ولایتِ ما در آن زمان و آن مکان بود.

وی در ادامه افزود: آقای ابوترابی در پاسخ به نیروهای صلیب سرخ گفت “ما مسلمان هستیم و شکایت خود را نزد غیر مسلمان (صلیب سرخ) نمی بریم”؛ این سخن آقای ابوترابی به معنی تایید عراقی ها نبوده بلکه سبب بها دادن به رزمندگان هم بود؛ ما نباید شکایت دوست را نزد دشمن ببریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا