فرماندار فیروزکوه:

تحقق توسعه پایدار با محیط زیست سالم امکان پذیر است

فرماندار فیروزکوه گفت: تمام اقدامات، برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌ها در جهت توسعه پایدار با در نظر گرفتن مؤلفه‌ها و ملاحظات زیست محیطی، کارآمدی لازم را خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، مهدی یوسفی جمارانی، فرماندار فیروزکوه، در حاشیه بازدید از پاسگاه محیط بانی منطقه اثر ملی تنگه واشی گفت: شعار محوری هفته محیط زیست در سال جاری با عنوان «جهش تولید، حفظ محیط زیست، برای توسعه پایدار ایران» نشان دهنده کار آمدی ملاحظات زیست محیطی در راستای رونق تولید، رشد و توسعه پایدار اقتصادی است.

فرماندار شهرستان فیروزکوه در ادامه تصریح کرد: توجه به مقوله‌ محیط زیست و اهمیت آن در زندگی امروز بشر امری است که نمی‌توان از آن به ‏سادگی عبور کرد این در حالی است که باور عمومی مردم به حفظ محیط زیست و جلوگیری از ورود آسیب به طبیعت، روزبه‌روز در حال افزایش است.

وی پناهگاه کاوه ده و منطقه اثر ملی تنگه واشی را از زیست بوم ‌های منحصر به فرد در سطح ملی دانست و اذعان داشت: باید از تمامی ظرفیت‌ ها، امکانات و منابع برای حفظ و حراست از این مناطق سرشار از گونه‌ های نادر جانوری و گیاهی حفاظت کرد.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان فیروزکوه نیز در ادامه خاطر نشان کرد: فیروزکوه بعنوان وسیع ترین شهرستان استان تهران دارای دو منطقه پناهگاه حیات وحش کاوه ده و اثر ملی تنگه واشی است که در مجموع ۹۳ هزار هکتار را در بر می گیرد.

فرشاد فیروز نیا با اشاره به اینکه اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان فیروزکوه دارای چهار پاسگاه محیط بانی ( ارجمند، انزها، پشتکوه و تنگه واشی ) می باشد، افزود: سال گذشته پرونده پیگیری ارتقای منطقه کاوه ده در دستور کار قرار گرفت و در اسفند ماه این منطقه به دلیل وجود تنوع جانوری و گیاهی از منطقه شکار ممنوع به پناهگاه حیات وحش ارتقاء یافت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا