رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه عنوان کرد:

تحویل و رها سازی یک پرنده دلیجه در فیروزکوه

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه، از تحویل و رها سازی یک پرنده دلیجه در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، فرشاد فیروزنیا، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه، از تحویل و رها سازی یک پرنده دلیجه در این شهرستان خبر داد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه با اعلام این خبر گفت: یکی از باغداران فیروزکوهی در باغ خود متوجه حضور این پرنده شده که قادر به پرواز نبود و پرنده را گرفته و تحویل اداره حفاظت محیط زیست شهرستان داد که بعد از اطمینان از سلامتی پرنده، در طبیعت رها سازی شد.

فیروزنیا همچنین در ادامه افزود: ضمن تقدیر و تشکر از شهروندان فیروزکوه و علاقه مندان به حیات وحش که در امداد رسانی به حیوانات آسیب دیده همکاری می کنند، از عموم مردم درخواست کرد در صورت مشاهده گونه های وحشی آسیب دیده آن را تحویل نزدیک ترین واحد محیط زیست نمایند تا پس از تیمار و در صورت امکان در طبیعت رها سازی شوند.

وی در پایان اذعان داشت: دلیجه از پرندگان شکاری و از تیره شاهینیان در زمره پرندگان حمایت شده است؛ معمولاً پستانداران کوچک، مارمولک ها، نرم تنان، موش ها، قورباغه ها یا حشرات بزرگ را شکار می کند و به این ترتیب نقش مهمی در کنترل بیولوژیکی آفات دارد.

قابل ذکر است که این پرنده در زیستگاه های مختلفی به سر می برد و معمولاً تکزی بوده و در از بین بردن جانوران موذی که به محصولات کشاورزی و باغ ها و درختان آسیب می رسانند نقش مهمی دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا