شهردار فیروزکوه تصریح کرد؛

تشریح مشکلات شهرداری ها و دهیاری ها در فیروزکوه

شهردار فیروزکوه در نشست بررسی مشکلات شهرداری ها و دهیاری ها در فیروزکوه اظهار داشت: درجه شهرداری فیروزکوه دو سال پیش بعد از چهارده سال از ۶ به ۷ ارتقا پیدا کرد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، جعفر پرج شهردار فیروزکوه در نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه شهری و روستایی شهرستان فیروزکوه اظهار داشت: درجه شهرداری فیروزکوه دو سال پیش بعد از چهارده سال از ۶ به ۷ ارتقا پیدا کرد؛ سابقه تاسیس شهرداری به سال ۱۳۰۴ بر می گردد که فیروزکوه از قدیمی ترین شهرداری های استان تهران به حساب می آید.

وی ادامه داد: در این شهرستان به دلیل ییلاقی بودن و کوهستانی بودن منطقه دو گونه جمعیت داریم، جمعیت ثابت که از نظر ساختار شهرداری ها جمعیت زیر بیست هزار نفر دارد اما خدماتی که به شهروندان ارائه می دهیم عمدتا در فصول تابستان و در ایام تعطیلات دو سه برابر جمعیت است.

شهردار فیروزکوه بیان کرد: محور فیروزکوه از جمله محورهای استراتژیک و حساس کشور است و در فصل زمستان دچار برف شدید و کولاک هستیم و به لحاظ وسعت شهرستان ۶۰ درصد از ماموریت های امدادی و آتش نشانان، ماموریت های برون شهری است که این موضوع نیازمند تخصیص امکانات بیشتر در بخش آتش نشانی و امدادی است.

پرج گفت: فرسوده بودن ماشین آلات سبک و سنگین یکی دیگر از مشکلات ماست؛ فقدان درآمد و بالابودن هزینه های تمام شده و تخصیص اعتبار برای بازسازی و نوسازی تنها کشتارگاه شهرستان فیروزکوه به دلیل نداشتن تصفیه خانه و مشکلات زیست محیطی یکی از خواسته های ماست.

وی افزود: در راستای تحقق مصوبات کارگروه پسماند استان کارهایی انجام شد اما در سال گذشته به دلیل برخی مشکلات این موضوع راکد ماند اما در دو هفته گذشته اجرای این امر دوباره آغاز شده و تسریع در صدور برخی از مجوزها با توجه به مشکلاتی که در دو شهرداری و بخشداری ها داریم، نیازمند حمایت های شما و مجموعه وزارت کشور است.

پرج تصریح کرد: تخصیص تسهیلات بانکی جهت توانمندسازی شهرداری برای ایجاد درآمد پایدار یکی دیگر از مسائل مهم است.

وی با بیان اینکه بودجه شهرداری فیروزکوه کافی نیست، تاکید کرد: صدور مجوز برای بازسازی بافت های فرسوده و تخصیص قیر به شهرداری های کم درآمد فیروزکوه و ارجمند، تهیه و تدوین برنامه های توسعه و اصلاح طرح تفصیلی به علت عدم تطابق برنامه ها با اعتبارات و مطالبه مردمی از جمله موارد دیگری است که نیاز به پیگیری دارد.

شهردار فیروزکوه افزود: توجه به وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری که ۹۰ درصد از ناوگان ما تبدیل به احسن شد اما در حال حاضر نیاز به جایگزینی دارد؛ موضوع مهم دیگر عدم توجه سازمان ها و ادارات در قبال تعهدات نسبت به شهرداری ها است.

پرج گفت: لازم است تا عدم تخصیص بودجه از منابع جریمه های راهنمایی و رانندگی به این شهرداری و افزایش میزان تخصیص منابع مالی از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده نیز بررسی گردد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا