تشکیل پرونده الکترونیکی برای بیماران دیابت در فیروزکوه

در بحث برنامه پیشگیری از دیابت در فیروزکوه، ابتدا در افراد بالای ۳۰ سال بیماریابی کرده و غربالی انجام میشود سپس کسی که به عنوان بیمار تشخیص داده شود توسط مراقبین سلامت و بهورزان پرونده الکترونیکی تشکیل می شود

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، دکتر مهدی رجب ترقی سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزکوه به مناسبت روز جهانی دیابت اظهار داشت: دیابت که از آن به عنوان قند خون بالا نیز یاد می‌شود، یک وضعیت مزمن است که بر چگونگی تبدیل غذاهای مصرفی به انرژی تاثیر می‌گذارد. به طور کلی بیشتر غذایی که می‌خوریم در بدن به صورت قند (گلوکز) در می‌آید و وارد جریان خون می‌شود اینجاست که لوزالمعده هورمون انسولین تولید می‌کند تا میزان قند خون را کاهش دهد. در واقع انسولین، گلوکز موجود در خون را به سلول‌های بدن وارد می‌کند تا به عنوان انرژی مصرف شوند.

وی گفت: اگر مبتلا به بیماری قند خون بالا باشید، بدن شما نمی‌تواند انسولین کافی تولید کند یا از انسولین تولید شده به خوبی استفاده کند. وقتی انسولین کافی وجود نداشته باشد، سلول‌ها گلوکز دریافت نمی‌کنند و گلوکز در خون می‌ماند. این وضعیت با گذشت زمان می‌تواند منجر به مشکلات جدی سلامتی مانند بیماری‌های کلیوی، نارسایی کلیه، مشکلات چشم، بیماری‌های قلبی و عروقی، سکته مغزیو… شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزکوه تصریح کرد: در بحث برنامه پیشگیری از دیابت در فیروزکوه، ابتدا در افراد بالای ۳۰ سال بیماریابی کرده و غربالی انجام میشود سپس کسی که به عنوان بیمار تشخیص داده شود توسط مراقبین سلامت و بهورزان پرونده الکترونیکی تشکیل شده و ماهی یکبار توسط آنان پیگیری خواهند شد.

دکتر رجب ترقی در پایان گفت: هر ۳ ماه آزمایشات توسط پزشک برای این افراد درخواست میگردد و اگر نیاز بود به  پزشکان متخصص ارجاع میشوند و در حال حاضر در شهرستان فیروزکوه به دلیل کرونا ،اطلاع رسانی و آموزش ها در مورد دیابت به صورت مجازی انجام میشود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا