تشکیل ۲۰ هزار فقره پرونده در دستگاه قضایی فیروزکوه در سال ۱۴۰۰

رئیس قوه قضاییه شهرستان فیروزکوه گفت: دستگاه قضا شهرستان علی رغم کمبود نیرو با همت و تلاش کارکنان خدوم و زحمتکش مجموعه در اردیبهشت امسال به لحاظ عملکردی توانست رتبه دوم بین حوزه قضایی استان را کسب نماید.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، اسماعیل درزی رئیس قوه قضاییه شهرستان فیروزکوه در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله شهید بهشتی و یارانش، تصریح کرد: هفته قوه قضائیه را به همکاران قضائی و اداری در سراسر کشور بویژه مجموعه قضا در شهرستان فیروزکوه که همواره بسیجی وار و جهادی برای حل و فصل مشکلات مردمی در حال انجام فعالیت هستند، تبریک عرض می‌کنم.

وی در ادامه در تشریح عملکرد دستگاه قضا شهرستان فیروزکوه در بخش های مختلف عنوان کرد: تشکیل بیش از ۲۰ هزار فقره پرونده عمدتا در حوزه(دعاوی ملکی، فحاشی و ضرب و جرح عمدی) در دادگستری شهرستان در سال ۱۴۰۰ که نسبت به سال ۹۹،قریب ۲۵ درصد رشد پرونده داشتیم، ۲۳ مورد اجرای حکم در حوزه اجرای احکام، رفع تصرف قریب به ۴۲ هکتار از اراضی ملی، رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی در راستای تبصره ۱ ماده ۵۵ قانون منابع طبیعی، ۳۵۰ مورد اعمال قانون در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ تغییر کاربری غیر مجاز، که براساس آن از تغییر کاربری ۷۱۹ هزار متر از اراضی زراعی در شهرستان جلوگیری شد.

درزی همچنین اذعان داشت: ۱۱ مورد قلع وقمع ساخت و سازهای غیر مجاز همراه با آزادسازی ۱ هزار و ۳۰۸ متر مربع از اراضی ،حل و فصل ۱۶۰۰ فقره پرونده در شورای حل اختلاف در سال گذشته، حل مسائل و مشکلات ۸۰ درصدی مردم در ملاقات های مردمی ازجمله اقدامات دستگاه قضا شهرستان در طی یک سال گذشته بوده است.

رئیس دستگاه قضا فیروزکوه در ادامه از کسب رتبه دوم مجموعه دادگستری شهرستان در استان تهران خبر داد و خاطرنشان کرد: دستگاه قضا شهرستان علی رغم کمبود نیرو با همت و تلاش کارکنان خدوم و زحمتکش مجموعه در اردیبهشت امسال به لحاظ عملکردی توانست رتبه دوم بین حوزه قضایی استان را کسب نماید.

درزی در بخش دیگری از سخنان خود بر حفظ اراضی ملی، اراضی زراعی و تقویت بخش کشاورزی در این شهرستان تاکید کرد و گفت: اگر اراضی زراعی و کشاورزی تغییر کاربری پیدا کند امنیت غذایی مردم و به تبع آن امنیت اجتماعی مردم به خطر می افتد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه دستگاه قضا نسبت به تغییر کاربری اراضی و حفظ اراضی ملی در شهرستان حساسیت فراوان دارد از مردم خواست:از دست اندازی بر اراضی ملی و همچنین تغییر کاربری اراضی کشاورزی خودداری نمایند که در صورت مشاهده برابر قانون با متخلفین برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا