قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه:

تلاش برای احیای دانشگاه آزاد واحد فیروزکوه/بحران کنونی گذرا و قابل حل است

قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه گفت: در این مقطع حدود ۱۳۰۰ دانشجو داریم که قطعاً این تعداد نیز کاهش می یابد؛ مهم ترین دلیل کاهش تعداد دانشجو در واحد فیروزکوه بعد مسافت این شهرستان تا تهران است.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، دکتر مهدی سالاریه، قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه، در جمع خبرنگاران در خصوص علت کاهش دانشجویان دانشگاه آزاد در سال های اخیر، گفت: در این مقطع حدود ۱۳۰۰ دانشجو داریم که قطعاً این تعداد نیز کاهش می یابد؛ مهم ترین دلیل کاهش تعداد دانشجو در واحد فیروزکوه بعد مسافت این شهرستان تا تهران است؛ هزینه های رفت و آمد و هزینه های زندگی افزایش یافته است و مشکل اقتصادی مزید بر علت است.

افزایش ظرفیت واحدهای تهران موجب عدم استقبال از واحد فیروزکوه شد

وی در ادامه افزود: باید توجه داشت ظرفیت های واحدهایی که در تهران وجود دارد چند برابر افزایش داشته است، طبیعی است که دانشجویان ترجیح می دهند واحدهای تهران را انتخاب کنند علی رغم این که واحد فیروزکوه بالای ۱۰۰ رشته دارد.

قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه با تاکید بر لزوم ارائه راهکار به منظور حل معضل کاهش تعداد دانشجویان در این واحد دانشگاهی، اذعان داشت: یکی از راه های که به نجات واحد فیروزکوه از این وضعیت کمک خواهد کرد این است که این واحد تبدیل به واحد الکترونیکی یا مجازی شود؛ یکی از اتفاقات خوبی که به دلیل کرونا برای واحد فیروزکوه افتاد، این بود که زیرساخت برای تبدیل به واحد مجازی ایجاد شد.

تبدیل واحد فیروزکوه به واحد مجازی؛ راه حل عبور از بحران 

سالاریه با اشاره به این که به دلیل کرونا در ترم گذشته در تمام مقاطع، تمامی کلاس ها به صورت مجازی برگزار شد، خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد واحد فیروزکوه از اوایل اسفند ماه تمام دوره ها به صورت مجازی برگزار شد لذا زیرساخت لازم ایجاد شده است.

وی در ادامه ارزش امکانات و تجهیزات این واحد دانشگاهی را بالای ۵۰۰ میلیارد تومان دانست و تصریح کرد: برای استفاده بهینه از امکانات و ساختمان های واحد فیروزکوه سه راه کار پیشنهاد شده است؛ یک راه حل این است که با واحدهای دانشگاهی تهران که پول فراوانی دارند اما امکان کار اقتصادی ندارند، تعامل داشته باشیم؛ در این راستا واحد فیروزکوه از تمام طرح های دانش بنیانی که قابلیت اقتصادی شدن دارد، حمایت خواهد کرد؛ حتی با واحد تهران-شمال و واحد پردیس قراردادهایی نوشته شده تا اقداماتی در این جهت انجام شود.

این مقام مسئول در دانشگاه آزاد فیروزکوه در ادامه بیان داشت: راه حل دوم استفاده از مجموعه ها و ارگان های غیردانشگاهی است؛ مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی آماده است در پروژه های اقتصادی با سرمایه گذاران این حوزه شریک شود.

در این شرایط مجبوریم هزینه ها را کاهش دهیم

سالاریه هم چنین افزود: ما دنبال کارهای زودبازده منطقه ای هم هستیم؛ مثلاً ساختمانی از این واحد دانشگاهی را به طرح مهدکودک اجاره دادیم؛ می توانیم از امکانات زیرساختی برای توسعه گردشگری، واحدهای صنعتی، گسترش تولید، حوزه های ورزشی و غیره استفاده کنیم.

قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه بر لزوم کاهش هزینه های واحد فیروزکوه تاکید کرد و گفت: برای کاهش هزینه های دانشگاه مجبور هستیم برخی مزایایی که همکاران دارند موقتاً کاهش دهیم تا از این بحران عبور کنیم؛ قطعاً این بحران گذرا و قابل حل است؛ نگاه ما این است زیرساخت ایجاد کنیم، سرمایه گذار دعوت کنیم و با درآمد ایجاد شده این تعداد کارمند را با هزینه خود پوشش دهیم اما اگر کارمندی داوطلبانه بخواهد منتقل شود قطعاً استقبال خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا