امام جمعه شهرستان فیروزکوه:

تنها شور حسینی کافی نیست بلکه مبنا باید افزایش معرفت و آگاهی باشد

امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: هر هیئتی که میخواهد تقویت شود می طلبد که معرفت افزایی داشته باشد، برگزاری مراسمات مذهبی با شرایط کنونی هیچگونه منافاتی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، حجت الاسلام و المسلمین امیری ارجمند امام جمعه شهرستان فیروزکوه درباره حماسه عاشورا و پدیده حادثه کربلا بیان داشت: همانطور که در زیارت وارث درباره امام حسین(ع) میخوانیم حضرت ابا عبدالله الحسین از یک سو وارث همه انبیا و اولیا الهی و از سوی دیگر همه مصیبت ها و همچنین دانش ها و فضیلت ها را دارا بودند، اما با توجه به این ویژگی ها مردم قدر آن حضرت را ندانستند و پنجاه سال پس از رحلت پیامبر اکرم(ص)؛ امام حسین(ع) را مظلومانه به شهادت رسانند.

این مقام مسئول در ادامه خاطر نشان کرد: سخن پیامبر اکرم(ص) که فرمودند “حسین منی و أنا من الحسین” بیان کننده این است که کشتن امام حسین کشتن پیامبر هم می باشد زیرا امام حسین(ع) از پیامبر اسلام(ص) است، پدیده ای که امام حسین(ع) را خاص می کند آن است که ایشان را مظلومانه در کنار شط فرات به شهادت رساندند و با این کار به عبارتی حق را کشتند زیرا امام حسین(ع) برابر با حق است.

وی افزود: حرارتی که امام حسین(ع) در دل مومنین ایجاد کرد هیچگاه خاموش شدنی نیست زیرا این یک پدیده ای است که همواره نورانیت خود را دارد و مردم آن را هرگز فراموش نمی کنند.

امام جمعه شهرستان فیروزکوه با اشاره به راهکار تقویت هیئت های مذهبی اذعان داشت: هر هیئتی که میخواهد تقویت شود می طلبد که معرفت افزایی داشته باشد، دانش و اطلاعات درباره دین، حادثه عاشورا و هر حادثه دیگر را برای مردم بیان کنند، تنها شور حسینی کافی نیست بلکه ابتدا مبنا باید اطلاع رسانی و آگاهی دادن باشد، تا معرفت انسان ها افزایش پیدا نکند ممکن است احساسشان فقط برای همان لحظه باشد اما اگر مبنا اطلاعات دینی و آگاهی های قرآنی باشد این شور هرگز خاموش نمی شود بلکه تقویت هم می شود.

حجت الاسلام و المسلمین امیری ارجمند درباره چگونگی برگزاری مراسمات مذهبی در شرایط کنونی جامعه گفت: برگزاری مراسمات مذهبی با شرایط کنونی هیچگونه منافاتی ندارد، مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی می توانند در صحنه حاضر شوند و از سخنان سخنرانان و کسانی که اخبار و اطلاعات حادثه عاشورا را بیان می کنند بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه رسانه خود یک دانشگاه است افزود: همانطور که مداحان می توانند اطلاعات و پیام های اولیا الهی و قرآن کریم را به مردم برسانند رسانه هم همین گونه است و رسانه و فضای مجازی یک دانشگاهی است که مردم به آن توجه می کنند، رسانه می تواند نقش بی بدیلی هم در پیام رسانی و هم در احیا مراسمات و مناسبت های دینی به ویژه پدیده عاشورا و حماسه حسینی داشته باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا