مومنی:

تکمیل ایستگاه آتش‌نشانی دشت ناصر اعتبار می‌خواهد / انجام ۱۸۰ ماموریت در طول سال

مدیر آتش‌نشانی شهرداری فیروزکوه گفت: ایستگاه دوم آتش‌نشانی شهرک آل یاسین(دشت ناصر) در حال ساخت بوده و نیاز به تخصیص اعتبارات دارد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، علی اکبر مومنی، مدیر آتش‌نشانی شهرداری فیروزکوه در خصوص ایستگاه آتش‌نشانی شهرستان فیروزکوه اظهار کرد: ایستگاه آتش‌نشانی فیروزکوه با ۱۳ نیروی عملیاتی، ۲ دستگاه خودروی نیمه سنگین، یک دستگاه خودرو سبک و ۲ موتور سیکلت مشغول خدمت‌رسانی است.

وی افزود: در طول یک سال حدود ۱۸۰ ماموریت انجام می‌شود که بیشتر آن‌ها حریق باغات و مزارع است؛ می‌توان گفت امکانات حال حاضر ایستگاه مناسب است اما با توجه به وسعت جغرافیائی نیاز به تجهیزات بیشتر و تخصصی است.

مدیر آتش نشانی شهرداری فیروزکوه بیان داشت: ایستگاه دوم در شهرک آل یاسین(دشت ناصر) در حال ساخت بوده و نیاز به تخصیص اعتبارات دارد و امیدواریم در سال‌های آتی به بهره‌برداری برسد.

مومنی با اشاره به کمبودهای این ایستگاه، تاکید کرد: از کمبودهای ایستگاه آتش‌نشانی می‌توان به نردبان هیدرولیکی اشاره نمود که متأسفانه به دلیل هزینه بسیار بالا، خرید آن از توان شهرداری خارج بوده ولی تمهیداتی صورت گرفته که تشک نجات تأمین گردد.

وی ادامه داد: با توجه تعیین محدوده عملیات، روستاها تحت پوشش آتش‌نشانی شهری نبوده و در صورت بروز حادثه صرفاً با هماهنگی ستاد مدیریت بحران شهرستان نیروهای عملیاتی به محل حادثه روستاها یا محورهای مواصلاتی اعزام می‌شوند.

مدیر آتش نشانی شهرداری فیروزکوه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در جهت افزایش سطح آگاهی مردم، تصریح کرد: در راستای افزایش سطح آگاهی مردم جهت کاهش حوادث به صورت دوره‌ای آموزش‌هایی در سازمان‌ها، مدارس و اماکن عمومی برای مردم برگزار می‌شود، طرح آتش‌نشان داوطلب نیز اجرا شده و از طریق رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی نیز پیام‌های ایمنی اطلاع رسانی می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا