جرم و جنایت رابطه تنگاتنگی با اقتصاد دارد/ ناگفته هایی از ساخت و سازهای غیرمجاز در فیروزکوه

رئیس دادگستری شهرستان فیروزکوه گفت: از زمانی که وارد دادگستری فیروزکوه شدم تلاش کردم تمام عملکردها در چهارچوب قانون باشد؛ اگر مردم اعتقاد پیدا کنند که دادگستری ۹۰ درصد سلامت و عدالت دارد، برای ما راضی کننده است.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، علی صابر، رئیس دادگستری شهرستان فیروزکوه، در جمع خبرنگاران با تاکید بر این که اگر دستگاه قضائی سالم باشد، خلاف و فساد در مملکت به حداقل خواهد رسید، گفت: از زمانی که وارد دادگستری فیروزکوه شدم تلاش کردم تمام عملکردها در چهارچوب قانون باشد؛ اگر مردم اعتقاد پیدا کنند که دادگستری ۹۰ درصد سلامت و عدالت دارد، برای ما راضی کننده است؛ عیب ها باید به ما منعکس شود، ما کامل نیستیم و ایراد و اشتباه داریم؛ اگر اشتباه عامدانه باشد باید با فساد داخلی مقابله کرد.

ساخت و سازهای غیرمجاز مربوط به افراد عادی نیست

رئیس دادگستری فیروزکوه در ادامه به بحث تغییر کاربری و ساخت و سازهای غیرمجاز اشاره کرد و اذعان داشت: ترسی از هیاهوها نداریم و به کار قانونی خود ادامه می دهیم؛ کار ما در چهارچوب قانون است؛ در خصوص ساخت و سازهای غیرمجاز ما سراغ گردن کلفت ها، سرمایه داران، پارتی دارها رفتیم؛ سراغ املاکی رفتیم که با مجوزهای غیرقانونی مقامات در بستر رودخانه ساخته شد و قطعاً صدای برخی در می آید.

صابر هم چنین افزود: ساخت و سازهای غیرمجاز مربوط به افراد عادی نیست؛ اعتقاد به تخریب خانه های کارگری نداریم، ما سراغ ویلاهای میلیاردی و غیرقانونی می رویم؛ به لحاظ نفوذ برخی از افراد در شوراها یا دهیاری ها یا ادارات تخریب ها صورت نگرفت؛ مشکل ما با مردم عادی نیست، مشکل ما با سرمایه داران و برخی از مسئولین است؛ در خصوص برخی از مسئولین ورود کردیم و خواهان عدم حضور آنها در شهرستان هستیم؛ در خصوص ساخت و سازها قانون وجود دارد.

به دلیل تبعیض در اجرای قانون مردم شاکی هستند

وی اشاره کرد: ما خواهان تشدید در قانون مجازات در ساخت و سازهای غیرمجاز برای مسئولینی که می بینند و سکوت می کنند، هستیم؛ قانون باید به سمت مجازات این افراد تغییر کند؛ مگر می شود در روستا و بخشی ساخت و سازی انجام شود و دهیار، شورا و مسئولین مطلع نشوند؟ برای سکوت این مسئولین مجازات تعیین نشده است؛ اگر دادگستری دست برخی از مسئولین را حداکثر سه ماه باز بگذارد مطمئن باشید شهرستان را با پوست خواهند خورد.

رئیس دادگستری فیروزکوه با تاکید بر این که مردم ترس از گفتن حقایق دارند، تصریح کرد: از نظر ما اثبات شده برخی مقامات مشغول کاسبی در شهرستان هستند؛ اگر مردم به این نتیجه برسند که دادگستری در مورد همه قانون را اجرا می کنند شکایتی نخواهند داشت؛ به دلیل تبعیض در اجرای قانون مردم شاکی هستند؛ قطعاً از مسئول شجاع، صادق و درستکار حمایت می کنیم، از مسئول خیانتکار نه تنها حمایت نمی کنیم که بر اساس اسناد و مدارک اعلام جرم می کنیم.

چه کسی پشت پرده آب فروشی است؟

علی صابر در ادامه به تفکیک غیرقانونی اراضی اشاره و خاطر نشان کرد: اگر زمین دیمی مجوز قانونی آب دارد، چرا با تانکر آبیاری می شوند؟ در سطح شهرستان چه میزان زمین با تانکر آبیاری می شود؟ چه کسی پشت پرده آب فروشی است؟ آب از کجا بهره برداری می شود؟ تمام تانکرها در زمین های دیمی خلاف قانون است؛ در گذشته سکوت شده است و بسکوت دیگران باعث بدبختی ما شده است؛ اگر مسئولین سابق به وظیفه خود عمل می کردند شاهد این اتفاقات در شهرستان نبودیم؛ بعد از حضور من در شهرستان ۴۰۰-۳۰۰ پرونده منابع طبیعی در شهرستان تشکیل شد.

این مقام مسئول بیان کرد: تلاش کردیم با کمک سربازان گمنام امام زمان (عج) کاری به نفع مردم انجام دهیم؛ برنامه ریزی کردیم و پیگیری های محرمانه انجام می دهیم که نتیجه به نفع مردم خواهد بود؛ تخریب و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در مقابل این اقدامات صفر است.

رئیس دادگستری شهرستان فیروزکوه با تاکید بر این که باید فصل خصومت کنیم، نه صرفاً قضاوت کنیم، اذعان داشت: حل اختلاف بین دو مومن، بین دو شیعه، بین دو انسان بهتر است یا حکم دادن حتی به عدالت؟ تلاش ما این است که مردم ابتدا به سمت صلح و سازش بروند؛ اصل کار ایجاد صلح و سازش بین افراد جامعه است، اصل کار قضاوت، بررسی و حکم دادن نیست؛ صلح و سازش تاکید دین ما است، قطعاً از اختلاف افکنی سودی نمی بریم.

جرم و جنایت رابطه تنگاتنگی با اقتصاد دارد

علی صابر به برخی مشکلات مردم اشاره کرد که ناشی از تصمیمات مقامات ارشد کشور در حوزه اقتصادی است و تصریح کرد: وقتی وضعیت اقتصادی بد باشد طلاق افزایش خواهد داشت، مواد مخدر افزایش می یابد، فروش جنس های قلابی زیاد می شود، جنس قاچاق افزایش می یابد؛ مقامات ارشد کشور وظیفه سنگینی دارند و باید فکر عاجلی برای مردم کنند؛ در این شرایط هر کاری انجام دهیم ابتر می شود؛ جرم و جنایت رابطه تنگاتنگی با اقتصاد دارد.

وی در ادامه به قانون تبدیل حبس اشاره کرد و گفت: حداکثر تا یک ماه دیگر این قانون اجرا خواهد شد؛ با اجرای این قانون پیش بینی ما این است که حداقل ۲۰ درصد از زندانیان آزاد شوند و در شهرستان فیروزکوه ۵۰-۴۰ درصد حکم حبس در جرائم ۶ و ۵ نخواهیم داشت؛ این یک کمک به مردم عادی است چون جرائم ۵ و ۶ جزو جرائم سبک است.

عباس رضایی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فیروزکوه، در پایان به تعداد زندانیان آزاد شده در سه ماهه اول سال اشاره کرد و گفت: در این مدت زمان تعداد زندانیان آزاد شده حداقل به ۳۰ زندانی رسیده است؛ الحمدالله هیچ یک از زندانیان آزاد شده مجدداً مرتکب جرم نشدند؛ انجمن حمایت از زندانیان در شهرستان فعال است و تلاش در حمایت از خانواده زندانیان در شرایط کنونی جامعه داشتیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا