جشن نیکوکاری با شعار “عیدی برای همه” در شهرستان فیروزکوه برگزار خواهد شد

رئیس کمیته امداد فیروزکوه گفت: جشن نیکوکاری با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از روز پنجشنبه در مسجد امام حسین(ع) فیروزکوه آغاز خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، عباس دهباشی، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان فیروزکوه در خصوص هفته احسان و نیکوکاری اظهار داشت: همه ساله از چهاردهم تا بیست و یکم اسفندماه به نام هفته نیکوکاری نامگذاری شده است. برگزاری هفته نیکوکاری به منظور جذب کمک ها و هدایای مردم به خانواده های محروم و نیازمند است که جمع آوری و توزیع آن توسط کمیته امداد صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه شعار امسال جشن نیکوکاری “عیدی برای همه ” است، ادامه داد: از سال ۱۳۶۹ هر سال در اسفند ماه و در آستانه عید نوروز و بهار طبیعت، مردم مهربان و نیکوکار کشور ما همزمان با آغاز هفته احسان و نیکوکاری در ۱۴ اسفند در همایشی عظیم که تبلور نوع دوستی، نیکوکاری و مهرورزی آنان است دست های پر محبت و عاطفه خویش را بر سر خانواده های نیازمند و کودکانشان می کشند.

رئیس کمیته امداد شهرستان فیروزکوه با بیان اینکه امسال جشن نیکوکاری با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار خواهد شد، افزود: این جشن با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از روز پنجشنبه در مسجد امام حسین(ع) فیروزکوه آغاز خواهد شد.
دهباشی در خصوص نحوه جمع آوری کمک های مردمی بیان کرد: مردم و خیرین نیز میتوانند با مراجعه به پایگاه مستقر در مسجد امام حسین(ع) کمک های نقدی و غیر نقدی خود را به دست نیازمندان و محرومین برسانند.

وی ادامه داد: همچنین برای پیشگیری از شیوع کرونا، خیران و مردم نیک اندیش شهرستان فیروزکوه میتوانند از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۰۷۷۴۱ به سادگی کمک های نقدی خود را واریز کنند و از ثواب و اجر معنوی این کار نیک بهره مند شوند.

رئیس کمیته امداد شهرستان فیروزکوه، با اشاره به طرح اکرام ایتام و محسنین اظهار داشت: در شهرستان فیروزکوه حدود ۱۴۰ کودک بد سرپرست و یا بی سرپرست وجود دارد که افراد نیکوکار میتوانند با مراجعه به کمیته امداد امام(ره) شهرستان یا درگاه‌های الکترونیک «سایت طرح اکرام کمیته امداد https://ekram.emdad.ir/ » و تکمیل فرم اعلام همکاری، آمادگی خود را جهت تحت حمایت گرفتن یک یا چند کودک یتیم با واریز مبالغی دلخواه، اعلام می‌کنند. در طی مدت حمایت ، مبالغ واریزی حامی مستقیم به حساب فرزندان معنوی تحت حمایت واریز می گردد.

دهباشی با تاکید بر کارکرد های روحی و معنوی جشن نیکوکاری اذعان داشت: جشن نیکوکاری صرف نظر از هدایایی که طی آن جمع آوری می شود به لحاظ معنوی، اجتماعی و فرهنگی دارای کارکرد های ویژه ای است که از جمله آنها می توان به گسترش و تقویت هرچه بیشتر فرهنگ احسان و انفاق، کمک به همنوع و انسجام اجتماعی اشاره کرد.

رئیس کمیته امداد فیروزکوه تصریح کرد: انسان برای آسایش و آرامش خود نیازمند دیگران است و همین نیاز او را به مشارکت با دیگران تشویق می کند؛ دیگرانی که در اسلام از آنها با عنوان برادران دینی یاد شده است. البته برادری دینی، امری لفظی و تشریفاتی نیست، بلکه آثاری دارد که از جمله آن تعاون و عهده داری امور همدیگر است. هر توانمندی می تواند با به عهده گرفتن امری از امور جامعه و کمک به نیازمندان، در اداره و تأمین اجتماع سهیم باشد. هفته احسان و نیکوکاری، فرصتی مناسب برای آراسته شدن به این صفات والای اخلاقی و دینی است.

دهباشی در خصوص فعالیتهای کمیته امداد در ۱۱ ماه سال ۹۹ گفت: در سال ۹۹ با وجود مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، با همکاری مردم و خیرین نیکوکار شهرستان فیروزکوه و استفاده از ظرفیت دیگر نهادها، پیگیری های دلسوزانه و متعهدانه نماینده محترم مجلس ، امام جمعه محترم ،فرماندار محترم شهرستان و دیگر مسئولین شهرستان اقدامات مفید و موثری صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۰۸۰ خانواده تحت حمایت کمیته امداد، در شهرستان فیروزکوه وجود دارد، برخی از عملکردهای این نهاد را در سال گذشته را بیان کرد: پرداخت مساعدت کرونا به ۲۴۰خانوار تحت حمایت به مبلغ ۵۴۰ میلیون ریال، کمک مومنانه در قالب سبد کالا به ۱۲۱۰ خانوار تحت حمایت و نیازمند شهرستان به ارزش ۴ میلیارد و ۲۷۹ میلیون ریال، اطعام مهدوی و توزیع غذای گرم در ماه محرم به تعداد۱۷۵۰ پرس به مبلغ ۲۶۲ میلیون ریال، توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده به تعداد ۸ هزار عدد به ارزش ۸۰ میلیون ریال و همچنین پرداخت مساعدت کرونا به افراد غیر تحت حمایت به تعداد ۱۰۲۸ خانوار به ارزش ۴ میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال بوده است.

رئیس کمیته امداد فیروزکوه در ادامه اذعان داشت: توزیع گوشت قربانی به مقدار ۱۶۰۳ کیلو به ارزش ۱ میلیارد و ۵۷۹ میلیون و ۱۶۰ هزار ریال، توزیع کالا از جمله مرکبات، لباس، کفش و غیره بین ۲۱۵۰ خانوار به ارزش یک میلیارد و ۵۵۸ میلیون ریال، دریافت زکات فطره ب ۱۰۱ خانوار به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال، مساعدت به فرزندان ایتام و محسنین به تعداد۱۳۷ نفر به ارزش۸ میلیارد ریال، تحویل زمین اهدایی از شهرداری جهت احداث منزل مسکونی جهت مددجویان به مساحت ۴۰۰ متر به ارزش ۸ میلیارد ریال، جشن نیکوکاری کمک به ۷۵۰ نفر از مددجویان به ارزش ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال، پرداخت وام قرض الحسنه کارگشایی به مددجویان تحت حمایت به تعداد ۲۹۷ فقره ب مبلغ ۱۸ میلیارد ریال و همچنین پرداخت وام قرض‌الحسنه کارگشایی به غیر مددجو به تعداد ۴۵۰ فقره به مبلغ ۲۰ میلیارد و ۶۰۰ مبلیون ریال، پرداخت وام قرض‌الحسنه اشتغال غیر مددجویی به تعداد ۵۵ فقره به مبلغ ۲۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال، و… از اقدامات و برنامه‌های توانمند سازی اقتصادی مدد جویان و جامعه هدف کمیته امداد بوده است که بحمدالله با مدد الهی، در این نهاد صورت گرفته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا