جلوگیری از خروج سالانه ۱۰۹ هزار متر مکعب آب توسط امور منابع آب فیروزکوه

مدیر امور منابع آب فیروزکوه از انسداد ۲ حلقه چاه غیر مجاز و جلوگیری از برداشت سالانه ۱۰۹ هزار متر مکعب آب خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، وحید مرادی نسب با اعلام مطلب فوق افزود: با تلاش واحد حقوقی و با همکاری گروه گشت و بازرسی و اخذ دستورقضایی از دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فیروزکوه تعداد دو حلقه چاه غیر مجاز، در مجموع به عمق ۳۶ متر و با دبی پنج و نیم لیتر برثانیه، در اراضی روستای طارس و اندور در محدوده عملکرد این امور پر و مسدود شد.

وی با بیان اینکه این تعداد چاه ها در جهت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی دشت مسدود شده است، افزود: با انجام این عملیات از خروج ۱۰۹ هزار متر مکعب آب از سفره های زیرزمینی دشت فیروزکوه جلوگیری شده است.

مرادی نسب با اشاره به اینکه در ماه جاری و در بخش آب های زیر زمینی تعداد ۱۳ حلقه چاه غیر مجاز شناسایی و همچنین۴۰ اخطاریه در بخش آب های سطحی و زیرزمینی صادر شده است، تصریح کرد : در راستای اجرای قانون توزیع عادلانه آب، تعداد ۴۰ حلقه چاه مجاز نیز مورد کنترل و بازدید دوره ای قرار گرفت.

مدیر امور منابع آب فیروزکوه در پایان، ضمن هشدار به متخلفین و متعرضین به منابع ارزشمند آب که جزو سرمایه های ملی به حساب می آیند، خاطر نشان کرد: این امور بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیر زمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد نمود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا