سرگرد پاسدار محمد حیدری منش:

«جهاد تبیین» خنثی‌کننده توطئه دشمن است/ بر همگان در شرایط کنونی واجب است که در برپایی یک نهضت عظیم تبیین تلاش کنند

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان فیروزکوه گفت: تبیین یعنی نورافشانی بر تاریکی‌ها و جنگ با دروغ‌پردازی‌ها و کنار زدن پرده‌ها و آشکارکردن حقایق و واقعیت‌ها، و لذا این مهم به مجاهدتی بس عظیم نیاز دارد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، سرگرد پاسدار محمد حیدری منش فرمانده سپاه شهرستان فیروزکوه در جمع عزاداران روستای آتشان با بیان شعر «کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود»، گفت: «جهاد تبیین» حضرت زینب(س)، در به کمال رساندن، اثربخش کردن و جهانی شدن پیام عاشورای حضرت امام حسین(ع) اهمیت و نقش راهبردی داشته است.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در روز اربعین، بیان داشت: رهبر حکیم انقلاب اسلامی در روز اربعین سال جاری، در خصوص نقش مجاهدت‌های حضرت زینب(س) با تمرکز راهبردی بر «تبیین و روشنگری» فرمودند «این چهل روزی که از عاشورا تا اربعین اتفاق افتاده، یکی از مقاطع بسیار مهم تاریخ اسلام است. روز عاشورا در اوج اهمیت است و این چهل روزی هم که بین عاشورا و اربعین هست، تالی تلو روز عاشورا است و این چهل روز اوج مجاهدت همراه با تبیین، همراه با افشاگری، همراه با توضیح است».

فرمانده سپاه فیروزکوه عنوان کرد: اگر این چهل روز نمی‌بود، اگر حرکت عظیم زینب کبری(س) و جناب ام کلثوم و حضرت سجاد(ع) نمی‌بود، شاید آن فقره «لیستنقذ عبادک من الجهاله و حیره الضلاله» اتفاق نمی‌افتاد؛ این حرکت عظیم، این صبر فوق‌العاده خاندان پیغمبر به پیشوایی زینب کبری (س) و امام سجاد(ع) بود که توانست حادثه کربلا را ماندگار کند و به معنای واقعی کلمه این تبیین مکمل آن فداکاری بود.

دکتر حیدری منش اذعان داشت: تبیین یعنی نورافشانی بر تاریکی‌ها و جنگ با دروغ‌پردازی‌ها و کنار زدن پرده‌ها و آشکارکردن حقایق و واقعیت‌ها، و لذا این مهم به مجاهدتی بس عظیم نیاز دارد.

وی با بیان اینکه امروز نظام سلطه و دستگاه استکبار جهانی با به‌کارگیری تمام ظرفیت‌ها و از جمله ظرفیت‌های منافقین در جهان اسلام، با تمرکز راهبردی بر جنگ ‌شناختی در بستر جنگ نرم و جنگ تبلیغاتی، گفت: دشمن تلاش می‌کند برای گمراه‌ کردن مردم و به ویژه جوانان، با روایت غلط و مخدوش از اصل انقلاب اسلامی و قیام لله حضرت امام خمینی(قدس الله نفسه الزکیه)، از نظام ولایی و جمهوری اسلامی و از دفاع مقدس هشت ساله، یک ذهنیت منفی فراگیر عمومی ایجاد کند.

فرمانده سپاه فیروزکوه افزود: همچنین دشمن تلاش میکند از سیاست‌ها و رویکردهای استکبارستیزی ملت ایران، از سیاست‌ها و رویکردهای دفاع و حمایت از مستضعفین در جمهوری اسلامی، از سیاست‌ها و رویکردهای نظام اسلامی و ملت ایران در قبال موضوع فلسطین و رژیم صهیونیستی و ده‌ها موضوع دیگر مرتبط با انقلاب اسلامی، یک ذهنیت منفی فراگیر عمومی را با هدف جداسازی مردم از انقلاب و نظام اسلامی شکل دهد.

دکتر حیدری منش بیان داشت: در چنین شرایطی که دشمن با تصویرسازی غلط و منفی از حقایق و واقعیت‌های انقلاب اسلامی، به دنبال ناامیدسازی مردم نسبت به آینده و بدبین‌سازی و بی‌اعتمادسازی نسبت به نظام اسلامی است، تنها با یک جهاد عظیم تبیینی و روشنگری می‌توان به این توطئه پیچیده غلبه کرد و نقشه‌های شوم دشمن و بدخواهان را خلاصه کرد.

فرمانده سپاه ناحیه فیروزکوه گفت: بر همین اساس، رهبر حکیم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم، ضمن تشریح جنگ تبلیغاتی دشمن و محاصره تبلیغاتی ملت ایران در مقطع فعلی، جهاد اصلی جوانان را امیدآفرینی اعلام فرمودند؛ از منظر معظم له اساس امیدآفرینی، با «تبیین»، «روشنگری» و «افشاگری» است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا