سرپرست آتش نشانی فیروزکوه عنوان کرد:

حریق مزارع و پارک‌ها از عمده حوادث در شهرستان فیروزکوه

سرپرست آتش نشانی شهرستان فیروزکوه گفت: در حال حاضر با ۱۴ نیرو عملیاتی و ۳ خودرو آتش نشانی و امداد و نجات خدمات میدهیم؛ عمده حوادثی که در شهرستان فیروزکوه رخ میدهد بیشتر حریق مزارع، پارک ها، مراتع و جنگل ها است.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، علی اکبر مومنی سرپرست آتش نشانی شهرستان فیروزکوه درباره نیروهای آتش نشانی و تجهیزات این مجموعه گفت: در حال حاضر با ۱۴ نیرو عملیاتی و ۳ خودرو آتش نشانی و امداد و نجات خدمات میدهیم؛ با توجه به افزایش جمعیت در شهرستان فیروزکوه و به دنبال آن افزایش وسعت شهرستان، این امر میطلبد که تعداد نیروهای آتش نشان افزایش یابند.

مومنی تصریح کرد: شهردار محترم و مجموعه شهرداری تدابیری را اندیشیدند که مجموعه آتش نشانی را از جهت نیرو و امکانات تقویت کنند تا ما بهتر بتوانیم خدمات بدهیم.

وی درباره عمده حوادث در شهرستان فیروزکوه اذعان داشت: عمده حوادثی که در شهرستان فیروزکوه رخ میدهد بیشتر حریق مزارع، پارک‌ها، مراتع و جنگل‌ها است؛ البته طبق بخشنامه جدیدی که اعمال شده است، مراتع و جنگل‌ها از مناطق تحت پوشش عملیات ما خارج شده است و به جنگل‌بانی و … مربوط میشود.

سرپرست آتش نشانی فیروزکوه افزود: اما مزارع و پارک‌های محدوده شهر تحت پوشش ما است و این مکان‌ها از جهت اطفاء حریق و چنین خدماتی، تحت پوشش عملیات ما می‌باشد.

وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه شهر فیروزکوه از لحاظ تراکم جمعیت و ساختار شهری متمرکز نمی‌باشد و وسعت زیادی دارد، از طرفی به دلیل اینکه ماشین‌های اطفاء حریق و ماشین‌های عملیاتی ما ماشین‌های سنگین هستند تا به صحنه حادثه برسند زمان بر است اما با این حال آن زمان ۷ دقیقه‌ای که آتش نشان باید به صحنه حریق برسد را نیروهای ما همیشه سعی میکنند کمتر از ۵ دقیقه به صحنه حادثه برسند.

سرپرست آتش نشانی فیروزکوه در توصیه‌ای به شهروندان در هنگام بروز حادثه ای، بیان داشت: این موضوع باب شده است که جمعیت در صحنه حادثه تجمع میکنند و بیشتر هدف آنها تهیه ویدیو و عکس از حادثه و کنجکاوی از حادثه رخ داده می‌باشد.

مومنی خاطر نشان کرد: این کار شاید از نظر آنها مشکلی ایجاد نکند اما برای آتش نشان‌هایی که مشغول عملیات هستند فوق العاده این امر مشکل ساز میشود، زیرا ازدحام به وجود آمده باعث میشود که نیروهای عملیاتی تمرکز لازم را از دست بدهند و نتوانند خوب عملیات را انجام دهند و به دنبال آن مشکلاتی که به وجود می آید.

سرپرست آتش نشانی فیروزکوه درباره رعایت نکات ایمنی در هنگام استفاده از وسایل گرمایشی در فصل سرما گفت: با توجه به اینکه فصل سرما را پیش‌رو داریم و شهرستان فیروزکوه هم منطقه سردسیری است، درخواست ما از همشهریان این است که هنگام استفاده از وسایل گرمایشی نکات ایمنی در باب بررسی دودکش‌ها، بررسی شیلنگ‌ها و بست گاز را حتماً رعایت کنند.

وی تصریح کرد: اگر همشهریان خواستند در طبیعت برای تفرّج آتش روشن کنند، حتماً دقت داشته باشند که بعد از آن آتش را خاموش کنند تا عوامل طبیعی همچون باد باعث وسعت حریق نشود یا خدایی نکرده صدمات و خسارات جبران ناپذیری را برای مالکین مزارع به بار آورد.

مومنی اظهار داشت: همه روزه در مجموعه آتش نشانی شهرستان، یک مبحث از آتش نشانی و امداد و نجات و مباحثی که تخصصی است آموزش و مرور میشود، علاوه بر این، دوره‌های خاص و تخصصی هم است که همه ساله مربی‌هایی از استان تهران به شهرستان دعوت میشوند و در طول یک هفته این آموزش‌های تخصصی انجام میشود تا نیروها به آمادگی لازم برسند و اطلاعات آنها بروز شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا