کارشناس مسائل سیاسی:

حضور حداکثری در انتخابات قطعاً موجب تقویت نظام است

کارشناس مسائل سیاسی گفت: داشتن تفکر انقلابی، توجه ویژه به دانش بومی و عدم وابستگی به غرب، اعتماد به جوانان این سرزمین و نگاه ویژه به اقشار آسیب پذیر جامعه علاوه بر مشارکت باید مد نظر قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، علی اکبر اسفندیار، کارشناس مسائل سیاسی، در خصوص مشارکت مردم در انتخابات تصریح کرد: پیشبرد ایران در راستای قوی شدن، مولفه هایی غیر از مشارکت مردم در انتخابات دارد، به عبارت دیگر حضور حداکثری مهم است اما کافی نیست؛ مردم باید به این نتیجه برسند افرادی وارد عرصه شوند که در نهایت مردم در تصمیم گیری جامعه موثر باشند.

وی در ادامه افزود: به صرف این که مردم مشارکت داشته باشند تنها یک بخش از بحث انتخابات پرشور خواهد بود؛ داشتن تفکر انقلابی، توجه ویژه به دانش بومی و عدم وابستگی به غرب، اعتماد به جوانان این سرزمین و نگاه ویژه به اقشار آسیب پذیر جامعه علاوه بر مشارکت باید مد نظر قرار گیرد؛ حضور حداکثری در انتخابات قطعاً موجب تقویت نظام است و مشارکت مردم در تصمیم گیری ها سبب حاکم شدن مدیریت مردم بر مردم خواهد شد.

اسفندیار همچنین خاطرنشان کرد: مردم باید افرادی را انتخاب کنند که صلاحیت مدیریت کشور را داشته باشند؛ نگاه خدمت به مردم نگاه خوبی در نامزدهای انتخاباتی است اما حضور به جهت تقویت جناح سیاسی در راستای خدمت به مردم نخواهد بود.

این استاد دانشگاه اذعان داشت: اگر نامزدهای انتخاباتی این نگاه را داشته باشند که تنها گروه و جناح من می تواند طرح های مختلف برای خدمت به مردم را اجرا کند، رویکرد خدمت به مردم نیست؛ اگر هدف و نیت حرکت در راستای منافع مردم باشد برای من تفاوتی ندارد چه کسی این طرح را اجرایی می کند، بلکه اجرا شدن این طرح در راستای پیشرفت مملکت اهمیت دارد؛ متاسفانه این تفکر در جامعه امروز وجود ندارد.

وی همچنین بیان داشت: بخش مهم تر از مشارکت مردمی، انتخاب فرد شایسته در اداره امور است؛ برخی دوره ها رای آوری نامزدها ملاک انتخاب مردم بوده است، که این امر دستخوش هجمه ها و ترفندهای انتخاباتی می شود؛ نگاه ها باید به سمتی باشد که انتخاب اصلح انجام شود، نباید بازیچه هجمه های انتخاباتی شد.

اسفندیار با اشاره به شاخص های انتخاب اصلح از سوی مقام معظم رهبری، اظهار داشت: جوان مومن انقلابی از شاخصه هایی است که رهبری بیان کردند؛ ویژگی جوان بودن در گفته های رهبری به منزله کم سن یا کم تجربه بودن فرد نیست؛ استفاده از جوانان و دولت تازه نفس برای پیشبرد حرکت انقلاب مدنظر رهبری است که گاهی فرد ۵۰ ساله ای از نظر ایشان به منزله جوان است.

این کارشناس سیاسی در خصوص نقش رسانه در افزایش مشارکت مردمی در انتخابات، اشاره داشت: دشمنان جمهوری اسلامی بعد از ۴۰ سال هنوز نتوانستند تفکر مردم را تغییر دهند و غالب تلاش دشمنان بر بستر فعالیت های رسانه ای بوده است؛ اگر دشمنان ما در جایی موفق بودند، رسانه آن ها موفق بوده است.

وی در پایان افزود: رسانه در بحث انتخابات حرف اول را می زند؛ رسانه می تواند به گونه ای عمل کند که مردم را به صحنه بیاورد و یا برعکس عمل کند؛ غالب مردم به دنبال این امر هستند که از این وضعیت بد اقتصادی خارج شوند، قطعاً امیدآفرینی در مردم را غیر از رسانه بستر دیگری نمی تواند ایجاد کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا