امام جمعه فیروزکوه:

حفظ جمهوریت و اسلامیت نظام در گرو عملکرد نهاد مقدس شورای نگهبان است/برخورد جدی با پدیده «سگ گردانی» مطالبه جدی مردم است

امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: عملكرد شورای نگهبان می‏تواند مورد نقد و ارزیابی قرار گیرد اما وقتی تصمیمی گرفته شد همگان حتی مخالفان آن نیز باید به قانون پای بند باشند؛ مطالبه مردم از دستگاه قضا برخورد جدی با «مسئله سگ گردانی» از باب احقاق حقوق عامه است.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، حجت الاسلام والمسلمین حیدری امام جمعه شهرستان فیروزکوه در خطبه های عبادی_سیاسی نمازجمعه این هفته در شهرستان فیروزکوه، گفت: همه کاره عالم خداست؛ کسی که بر خدا توکل کند، و او را همه کاره بداند، بر مشکلات پیروز خواهد شد.

وی با اشاره به دهه اول ذی‌الحجه بیان داشت: دهه اول ذی الحجه، روزهای باارزشی است؛ از ادعیه و نمازهای این ایام، بویژه دعای پرفیض عرفه بهره مند شویم.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه در ادامه اذعان داشت: حفظ جمهوریت و اسلامیت نظام در گرو عملکرد نهاد مقدس شورای نگهبان است.

حجت الاسلام حیدری خاطر نشان کرد: عملکرد شورای نگهبان می‏تواند مورد نقد و ارزیابی قرار گیرد اما وقتی تصمیمی گرفته شد همگان حتی مخالفان آن نیز باید به قانون پای بند باشند.

امام جمعه فیروزکوه افزود: پذیرش قطعنامه که امام تعبیر به جام زهر کردند از عقلانی‏ترین کارهایی بود که انجام شد و در آن زمان بهترین تصمیم بود.

وی درخصوص دو دلیل عمده پذیرش قطعنامه اظهار داشت: دو دلیل عمده پذیرش قطعنامه، مشکلات اقتصادی داخلی کشور و مقابله با طراحی های پیچیده دشمنان ایران بود.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه افزود: به فضل الهی، ایران ۱۴۰۰ نسبت به زمان پذیرش قطعنامه، قدرتمندتر و مقتدرتر است.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به مطالبه مردم درخصوص برخورد جدی با پدیده سگ گردانی، گفت: یکی از پدیده هایی که امروز باعث نگرانی و آزار مردم است، شیوع پدیده «سگ گردانی» است؛ مطالبه مردم از دستگاه قضا برخورد جدی با «مسئله سگ گردانی» از باب احقاق حقوق عامه است.

وی درباره فروش زمین در روستاها، اظهار داشت: زمین بخشی از هویت انسان است؛ پدیده فروش زمین در روستاها کار درستی نیست، هم بافت روستا از بین میرود و هم هویت تاریخی روستا به فراموشی سپرده میشود.

امام جمعه شهرستان فیروزکوه، گفت: حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه، معلولین جسمی و ذهنی، فرزندان و زنان بی سرپرست و … یک وظیفه همگانی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا