ابراهیم اکبری:

حمام تاریخی روستای درده مرمت می‌شود

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان فیروزکوه گفت: حمام تاریخی روستای درده با اعتبار ۲۵۰ میلیون ریال مرمت می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم اکبری، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان فیروزکوه، در خصوص حمام تاریخی روستای درده گفت: حمام تاریخی روستای درده توسط مالک و زیر نظر اداره میراث فرهنگی شهرستان مرمت می ‌شود.

وی در ادامه در خصوص اعتبار این طرح افزود: اعتبار این کار ۲۵۰ میلیون ریال است.

ابراهیم اکبری هم چنین خاطر نشان کرد: پس از تکمیل مرمت این حمام تاریخی باید برای آن یک کاربری فرهنگی مناسب با بافت فرهنگی روستای درده تعریف کرد که پیشنهاد ما تبدیل این حمام به موزه مردم شناسی این روستا است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان فیروزکوه در خصوص بافت این حمام تاریخی اذعان داشت: این حمام شامل دالان و دهلیز، بینه و سکو‌های سربینه، میان در و گرمخانه است که با توجه به نیاز و جمعیت روستا در دوره قاجار در ابعاد بسیار کوچک تر در مقایسه با حمام ‌های شهری ساخته شده است.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: وجود حمام‌ های عمومی و قدیمی در روستا‌های شهرستان فیروزکوه این فرصت را ایجاد کرده که با مرمت و بازسازی آن ‌ها زمینه جذب مسافر و گردشگر به منظور شناساندن فرهنگ و هویت این دیار و هم چنین ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای مردم منطقه فراهم گردد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا