محمدخانی عنوان کرد:

خطر جدی ابتلا به فقر محیطی در کودکان

مشاور و مددکار معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی فیروزکوه گفت: فقر محیطی به بیان ساده، زمانی است که کودک از محیط پیرامون خود تجربه های حسی-حرکتی و اطلاعات شناختی متناسب با سنش را کسب نمی کند.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، خانم محمدخانی، مشاور و مددکار معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی فیروزکوه، با تاکید بر این که فقر محیطی در کودکان خطر جدی است، گفت: فقر محیطی به بیان ساده، زمانی است که کودک از محیط پیرامون خود تجربه های حسی-حرکتی و اطلاعات شناختی متناسب با سنش را کسب نمی کند.

محمدخانی در ادامه افزود: والدینی که با کودک شان به طور مداوم صحبت نمی کنند، والدینی که با کودک شان بازی نمی کنند، والدینی که برای کودک شان شعر و کتاب نمی خوانند، والدینی که کودک شان را به طبیعت و گردش نمی برند، والدینی که اطلاعات شناختی لازم را به کودک شان نمی دهند، ناخواسته و ندانسته کودک را دچار فقر محیطی می کنند.

وی به نتایج فقط محیطی اشاره داشت و تصریح کرد: در نتیجه قدرت درک و شناخت و فراگیری کودک رفته رفته کاهش می یابد و در صورت تداوم، مشکلات بسیاری را مخصوصاً در تحصیل و ارتباطات اجتماعی برای او به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا