امام جمعه موقت فیروزکوه:

دنیا بداند که حکومت حسین (ع) با قدرت و با عظمت درخشش دارد/ در روز عرفه با خدا نجوا کنیم و از عظمت این روز محروم نباشیم

امام جمعه موقت شهرستان فیروزکوه گفت: دنیا بداند که حکومت حسین با قدرت و با عظمت درخشش دارد، و فردا روز شهادت مسلم بن عقیل است، این فردا به ما ندا می‌دهد که نمازگزاران آماده باشید که قتل و عزای حسین در راه است.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، حجت الاسلام یدالله سراج امام جمعه موقت شهرستان فیروزکوه در خطبه‌های عبادی_سیاسی نماز جمعه این هفته فیروزکوه، ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی، گفت: همه ما رفتنی هستیم و باید به وطن، به سوی جهان ابدی برویم.

وی تصریح کرد: عوالمی را باید طی کنیم؛ عالم مرگ، عالم قبر، عالم برزخ و حساب و قیامت، عوالمی هستند که در پیش داریم؛ مواظب باشیم که این عالم را می‌خواهیم طی کنیم و از خدا بخواهیم که لحظات جان دادن را برای همه ما آسان گرداند.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه خاطر نشان کرد: نجات و سعادت ما در سایه تقوا است.

حجت الاسلام سراج در ادامه درباره روز هشتم ماه ذی الحجه، بیان داشت: این روز را یوم الترویه _یعنی روز آب رسانی_ می‌نامند، زیرا در گذشته چنین امکاناتی وجود نداشته، و حاجیانی که باید چند روزی در عرفات و مِنا باشند، کسانی که مسئولیت رساندن آب از چاه زمزم را داشتند، مانند چنین روزی آب به سرزمین عرفات و مِنا بیاورند تا حاجی‌هایی که فردا روز عرفات به سرزمین عرفات می‌آیند در مضیغه نمانند.

وی افزود: اما امروز یک مصیبتی خیلی جانسوز اتفاق افتاد، و آن هم حرکت امام حسین علیه السلام از سرزمین مکه به سوی کربلا بود.

امام جمعه موقت فیروزکوه در ادامه اذعان داشت: همه انبیاء الهی معجزاتی داشتند، اما نمازگزاران این را بدانید که ۳ معجزه است که تا قیامت می‌درخشد، یکی معجزه ابراهیم خلیل، دومین معجزه قرآن محمّد (ص) است و سومین معجزه سیّد الشهدا است.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه تصریح کرد: دنیا بداند که حکومت حسین با قدرت و با عظمت درخشش دارد، و فردا روز شهادت مسلم بن عقیل است، این فردا به ما ندا می‌دهد که نمازگزاران آماده باشید که قتل و عزای حسین در راه است.

وی خاطر نشان کرد: این ایام خیلی برای ما عزیز است؛ فردا عرفه است، خدای متعال در کنار رمضان المبارک روز عرفه را قرار داده است که اگر کسی در لیالی قدر در ماه رمضان موفق نشد نامه آمرزش خود را بگیرد، بی بهره نماند.

حجت الاسلام سراج عنوان کرد: در روز عرفه با خدا نجوا کنید، برائت از آتش و قبولی حسنات را از خدا بگیرید، لذا از عظمت فردا محروم نباشیم؛ فراموش نکنیم که باید خود را بسازیم و طاهر شویم، مرگ حتمی است و این دنیا بی وفا است، باید برویم، اما با زاد و توشه برویم.

وی در ادامه گفت: آزادی وارداتی سراسر کشور را فرا گرفته است، تا دیروز اگر میگفتند تک فرزندی افتخار است، حالا میگویند سگ فرزندی و میمون فرزندی افتخار است؛ تا الآن بر بد حجابی تکیه داشتند اما الآن بی حجابی را رواج میدهند، دسته‌های مرفهی که از نعمت‌های این نظام بهره مند شدند و الآن دارند جامعه ما را تباه میکنند.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه اذعان داشت: حرف من از قول شما نمازگزاران است، حرف من این است که این افراد، دست از این تجمّل پرستی‌های بی مورد بردارند، کاسه‌ی صبر جوانان ما لبریز شده است، جوانان ما غیور و پیرو خط رهبری و امام (ره) و شهدای پر فضیلت هستند، این جوانان نمی‌توانند تحمّل کنند، به خدا سوگند اگر رهبری ذره‌ای اشاره کند، به حساب آن افراد میرسیم.

حجت الاسلام سراج تصریح کرد: این انقلاب با اعجاز الهی پیروز شد و دارد به راه خود ادامه میدهد، و این انقلاب شکست ناپذیر است؛ آن افراد بساط خود را جمع کنند، نگذارند که ما روزی از رهبری التماس کنیم و برای دفاع از حریم امامت به میدان بیاییم، آن روز نزدیک است، آن افراد دست از لجبازی بردارند.

وی افزود: و حرفی با دنیا دارم؛ استکبار جهانی دست از شیطنت بردارد، اگر ما اشک میریزیم، گریه ما گریه ذلّت و حقارت نیست بلکه گریه شعور و عظمت و دفاع از مظلوم و گریه دفاع از حریم امامت و مظلومین تاریخ است.

امام جمعه موقت فیروزکوه گفت: استکبار و ایادی استکبار بدانند که آن روزی که مرز خاکی ما شلمچه و مرز آبی ما خلیج فارس بود ما سر تسلیم فرود نیاوردیم، امروز که به حمدالله مرز خاکی ما تل‌آویو و حیفا _قلب اسرائیل_ و مرز آبی ما باب المندب عبور کرده و کانال سوئز را در نوردیده و در دریای مدیترانه داریم انقلابمان را صادر میکنیم، به شیاطین و استکبار جهانی میگوییم که وقت آن است که اضمحلال شما را ببینیم.

حجت الاسلام سراج در ادامه ضمن تبریک عید سعید قربان، و قدردانی از حضور نمازگزاران، عنوان کرد: ریاست محترم کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان فیروزکوه نقش‌های پر ارزشی را ایفا کرده و قدم‌های بسیار مفیدی برداشته است، درباره قربانی هم میتوانیم با این نهاد مقدّس همکاری داشته باشیم، همچنین از ریاست محترم بنیاد شهید نیز قدردانی میکنم که باعث خیر شدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا