رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران:

دهه فجر یک سالروز تقویمی برای ما نیست/ دهه فجر فرصتی برای گرامیداشت یاد شهدا و قدردانی از ایثارگران و خانواده آنها

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: شهدا و ایثارگران ما کسانی هستند که بر گردن ما حق بزرگی دارند، اگر می‌خواهیم ادامه مسیر را نیز به خوبی طی کنیم باید قدردان آنها باشیم.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، ویژه برنامه نمادین ۱۲ بهمن ماه و نواختن زنگ انقلاب در شهرستان فیروزکوه، با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، فرماندار، امام جمعه، جانشین فرمانده سپاه و دیگر مسئولین شهرستان، همچنین با اجرای گروه سرود منتظران مهدی فیروزکوه در میدان راه آهن شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری امام جمعه فیروزکوه در ویژه برنامه نمادین ۱۲ بهمن ماه گفت: امام خمینی (ره) به ما آموخت که هرگاه توکل بر خداوند، شجاعت و همچنین مردم را باور داشته باشیم می توان کارهای بزرگی انجام داد.

وی خاطر نشان کرد: امام خمینی (ره) با دستان خالی اما با پشتوانه به قدرت الهی، عنایات معصومین و حضور مردم، توانست حکومت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را سرنگون کند، این یک درس بزرگی از ۱۲ بهمن ماه و دهه فجر است.

امام جمعه فیروزکوه تصریح کرد: امام راحل وقتی به میهن اسلامی بازگشتند فرمودند “من خادم مردم هستم و آمده ام تا به مردم خدمت کنم، ما خادم ملّت می خواهیم نه آقای ملّت”؛ مسئولین ما باید خادم و خدمت گذار مردم باشند، هر مسئولی در هر جایگاهی اگر خادم مردم باشد مردم او را دوست خواهند داشت.

این مقام مسئول اظهار داشت: شهید حاج قاسم سلیمانی از آنجایی که خادم و عاشق مردم بود و برای مردم خدمت می کرد، میلیون ها نفر در تشییع پیکر این شهید بزرگوار شرکت کردند، حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی یک چیز را ثابت کرد، اینکه علی رغم تبلیغات دشمنان که می گویند “مردم با انقلاب قهر کردند”، حضور میلیونی مردم مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی ثابت کرد که اینطور نیست و مردم با انقلاب قهر نکرده اند.

امام جمعه فیروزکوه عنوان کرد: اگر مسئولی انقلابی و جهادی باشد مردم او را دوست دارند، مردم عاشق آرمان های انقلاب خود هستند، به کوری چشم دشمنان ما، امروز مردم بیش از گذشته نسبت به آرمان های انقلاب، آزادی، استقلال و خودکفایی را مطالبه می کنند؛ ما امروز مفتخر هستیم که علی رغم همه تبلیغات دشمنان و تلاش آنها برای ناامید کردن مردم از انقلاب، توانسته ایم به برکت انقلاب در زمینه های مختلف پیشرفت کنیم.

وی افزود: امروزه ما در زمینه های مختلف علمی، پزشکی، نظامی و علوم جدید، در دنیا حرفی برای گفتن داریم و جزوِ رتبه های برتر دنیا هستیم؛ امروز ایران اسلامی به برکت انقلاب و خون مطهر شهدایی که پای انقلاب ریخته شد، جزوِ قدرتمندترین کشور های دنیا و هفتمین کشور قدرتمند جهان است.

مسعود شفیعی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در این مراسم گفت: دهه فجر یک سالروز تقویمی برای ما نیست بلکه دهه فجر و ایام الله پیروزی انقلاب اسلامی برای ما یادآور آرمان ها و ارزش هایی است که این آرمان ها تمام نشده است.

وی تصریح کرد: معنای پیروزی انقلاب اسلامی این نبود که همه انقلابی که ما در عرصه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و غیره دنبال می کردیم به وقوع پیوست، بلکه انقلاب یک روند دائمی است و انقلاب به معنای همواره نو و بهتر شدن است.

شفیعی افزود: همه ما در هر عرصه و جایی که هستیم باید به این باور رسیده باشیم که برای ما فرصت برای بهتر شدن در راستای تعالیم دینی و معنوی و ارزش های ملّی وجود دارد؛ انقلاب به ما این فرصت را داد که باور به بهتر شدن داشته باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهرلان گفت: همانطور که توانستیم یک نظام استبدادی را که جایگاهی برای رای و اراده مردم قائل نبود سرنگون کرده و یک نظام مردمی را حاکم کنیم، می توانیم در عرصه های دیگر در دنیا، مانند عرصه های اقتصاد، صنعت، کشاورزی، فرهنگ، امنیت و دفاع بهترین باشیم و کشور ما الگو و الهام ساز برای همه کشور های منطقه و دنیا باشد.

وی تصریح کرد: هیچ گاه بر پیروزی هایی که به دست آوردیم حربه و مغرور نشویم، بدانیم که همیشه جایی برای بهتر شدن وجود دارد؛ بهتر شدن در عرصه اجتماع زمانی برای ما محقق خواهد شد که در کنار هم باشیم، اگر در میان ما تفرقه باشد شکست خواهیم خورد.

این مقام مسئول افزود: همانطور که در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس با هم بودیم، در سازندگی و توسعه کشور نیز باید با هم و در کنار هم باشیم.

شفیعی عنوان کرد: امام خمینی (ره) به ما یاد داد که چطور با معنویت و الهام از تعالیم دینی و معنوی و با استمداد از پرودگار متعال، ائمه اطهار و همه کسانی که به ما کمک می کنند، می توانیم ناشدنی ها را شدنی کنیم.

وی با اشاره به چهل و دومین بهار پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: باید ببینیم در چه جاهایی خوب عمل کردیم، خوب تر عمل کنیم و در چه جاهایی خوب عمل نکردیم، آنها را تقویت کنیم؛ اگر با هم بیندیشیم و اقدام کنیم می توانیم از سختی هایی مانند تحریم ها که در مقابل ما قرار گرفته است با سربلندی عبور کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران عنوان کرد: همانطور که دوران سخت و پر خطر هشت سال جنگ تحمیلی را پشت سر گذاشتیم و همه دنیا از پیروزی ملّت ایران مبهوت ماندند، قطعاً با همان روحیه و اعتقاد می توانیم از سختی تحریم ها هم عبور کنیم.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: شهدا و ایثارگران ما کسانی هستند که بر گردن ما حق بزرگی دارند، اگر می‌خواهیم ادامه مسیر را نیز به خوبی طی کنیم باید قدردان آنها باشیم، دهه فجر فرصتی است که قدردان این عزیزان باشیم و اگر خودشان در بین ما نیستند از خانواده آنها قدردانی کنیم، بدین ترتیب با عبرت گرفتن از تجارب گذشته، مسیرِ خود را برای آینده هموار تر سازیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا