دوره‌های استعدادیابی کانون‌های پرورش و هدایت نبوغ‌اند

دوره‌های آموزشی را می‌توان در حکم کانون‌های شناسایی نبوغ و استعداد افراد به ویژه قشر جوان و نوجوان دید، چرا که بسیاری‌ها از این رهگذر فاکتورهای علاقه و استعداد را در کنار هم دیده و چه بسا مسیر زندگی‌شان را تغییر داده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز،  انسان با کشف حقیقت هنری یا زیبایی و نشان دادن آن امیدها، آرزوها، شادی و غم، خنده و گریه، عشق و کینه را در خود برمی‌انگیزد و خود را پرورش می‌دهد. در واقع استعداد هنری برای ارائه زیبایی‌های روحی و عاطفی انسان‌ها و ایجاد یک فضای صمیمی در بین آنها از اهمیت بالایی برخوردار است.

نبوغ و خلاقیت هنری یک مهارت نیست که طبق روش و قاعده بتوان آن را آموخت و از آن خود کرد. افراد باید برای پیدا کردن استعداد هنری خود اهتمام ویژه انجام دهند؛ زیرا این نبوع به افراد کمی داده شده است و کمتر قابل ایجاد کردن در افرادی است که این نبوغ و استعداد را ندارند.

گفتنی است، در شهرستان فیروزکوه کشف استعدادهای هنری در دستور کار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان قرار دارد و دوره‌هایی در این راستا با همکاری موسسات خصوصی دارای مجوز و آموزش‌وپرورش شهرستان برگزار می‌گردد.

یکی از این دوره‌ها، دوره استعدادیابی نمایشی دانش‌آموزان بود که به همت آموزشگاه آزاد نمایشی فرسیا و با همکاری اداره آموزش و پرورش و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فیروزکوه دوره استعدادیابی ویژه دانش آموزان در مجتمع فرهنگی هنری آفرینش این شهرستان برگزار شد.

دانش‌آموزان حاضر در این دوره از ۳ مقطع تحصیلی و از ۲۸ مدرسه شهرستان هستند. یقیناً کشف استعداد هنری از سنین نوجوانی و پرورش آن به صورت قاعده‌مند موجب ترسیم آینده هنری خوبی برای نوجوانان خواهد شد.

دوره های استعدادیابی باید تداوم داشته باشد

یکی از شرکت‌کنندگان در خصوص این دوره‌ها گفت: با توجه به علاقه‌مندی که به حوزه تئاتر داشتم، ابتدا در مدرسه فعالیت خود را دنبال می‌کردم؛ در مناسبت‌های مختلف همچون دهه فجر و غیره با دوستان و با همکاری مربیان مدرسه تئاترهای مختلفی در سطح مدرسه برگزار می‌کردیم.

سمانه اسدی ادامه داد: برگزاری این دوره‌ها در شهرستان فیروزکوه به افرادی مثل من که علاقه به حوزه‌ای از هنر دارند کمک می‌کند استعداد خود را شناخته و در جهت تقویت و شکوفایی آن تلاش کنیم.

وی همچنین تاکید کرد: امیدوارم برگزاری این گونه دوره‌ها برای رشته‌های مختلف هنری در شهرستان اتفاق افتد و ادامه‌دار باشد چراکه با برگزاری یک دوره و رها کردن هنرجو قطعاً نتیجه حاصله موفقیت‌آمیز نخواهد بود.

افراد مستعد بعد از شناسایی به حوزه هنری مربوطه هدایت می شوند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فیروزکوه در خصوص دوره‌های استعدادیابی نمایشی گفت: در راستای شناسایی استعدادهای به خصوص قشر نوجوان ما در همه رشته‌ها سعی می‌کنیم مسئله جذب علاقه‌مندان و شناسایی استعدادها و به تبع آن برای پرورش این استعداد اقدامات لازم را انجام دهیم.

سید حسن حسینی ادامه داد: برای این کار طبیعتاً انجمن‌های فرهنگی-هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی وارد عمل می‌شوند؛ هر چند موسسات بخش خصوصی که مجوز از ما دارند می‌توانند این کارها را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: استعدادیابی بخش هنر نمایش هم مستثنی از این امر نیست و در این راستا و با همان اهداف اتفاق افتاده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فیروزکوه در خصوص اقدامات بعد از شناسایی استعدادها، بیان کرد: افرادی که مستعد این کار باشند در کلاس‌های آموزشی انجمن‌ها شرکت خواهند کرد؛ بعد از این کلاس‌ها حتماً کارهای کارگاهی و اجرایی در ابتدا و در مرحله بعد بالطبع پیشرفت‌هایی که برای این افراد اتفاق می‌افتد اجراهای صحنه‌ای و تولیداتی که از سوی هنرجوها اتفاق می‌افتد، می‌تواند مدنظر قرار گیرد که این امر برای همه رشته‌های هنری قابل انجام است.

وی همچنین درباره هدف برگزاری این دوره ها اشاره داشت: کشف و شناسایی استعدادها به منظور پرورش استعدادهای نوجوانان در راستای فعالیت‌های فرهنگی و هنری از اهداف برگزاری این دوره‌هاست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا