ذخیره ‌سازی ۳ هزار تن شن و نمک برای راه‌های فیروزکوه

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان فیروزکوه اعلام کرد: ۳ هزار تن شن و نمک برای روزهای برفی و زمستانی راه های مواصلاتی این شهرستان ذخیره‌سازی شد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، مهرداد زمانی با اشاره به شروع بارش های برف و باران گفت: همزمان با بارش برف و باران، راهداران در محورهای ارتباطی شهرستان فیروزکوه در آماده باش کامل قرار گرفتند و همچنین در بخشی از مسیرهای این شهرستان عملیات برف روبی انجام دادند.

وی افزود: ۴۴ نیروی عملیاتی به همراه ۱۲ دستگاه خودرو نمک پاش مکانیزه و دستی، ۴ دستگاه لودر و ۳ دستگاه گریدر در سطح محورهای مواصلاتی شهرستان در آماده باش کامل قرار دارند و همچنین برای خدمات رسانی مناسب به مردم امسال حدود ۸۰ دستگاه از ماشین آلات خود را اورهال کردیم.

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان فیروزکوه با اشاره به راه اندازی ۲ انبار نمک در گردنه گدوک و امین آباد گفت: راه اندازی این انبارها نقش اساسی در کوتاه کردن فواصل بارگیری شن و نمک است چرا که این تعداد ماشین آلات در زمان بارش های سنگین برف جوابگو نبود.

به گفته وی، شهرستان فیروزکوه با ۲ هزار و ۲۶۱ کیلومتر مربع مساحت در حدود ۱۲ درصد از مساحت استان تهران را به خود اختصاص داده و همچنین وسعت راه های این شهرستان حدود ۴۰۰ کیلومتر است.

سرپرست راهداری شهرستان فیروزکوه با بیان اینکه همواره نیروهای عملیاتی در آماده باش کامل هستند و در فصل زمستان همواره در مسیرهای برف گیر مشغول خدمات رسانی به مردم هستند اظهار داشت: طبق بررسی کارشناسی شده ۷۵ درصد تصادفات در جاده ها مربوط به خطای انسانی است.

وی افزود: حدود ۱۵ درصد دیگر تصادفات جاده ای مربوط به مشکلات جاده ای که از مردم می خواهیم حتما در فصل زمستان جهت تردد در مسیرهای کوهستانی خودرو خود را به زنجیر چرخ مجهز کنند و همچنین از ایمن خودرو خود به ویژه مناسب بودن لاستیک ها آگاهی داشته باشند.

به گفته وی، عملیات شن و نمک پاشی در فصل زمستان بصورت منظم انجام می شود اما اگر مردم نکات ایمنی مربوط به خودروهای خود را رعایت کنند نیازی به عملیات نمک پاشی نخواهد بود چرا که هر ساله چندین میلیارد تومان در فصل زمستان نمک پاشی می کنیم و در فصل تابستان بدلیل آسیب رساندن نمک ها به آسفالت مجبور می شویم هزینه سنگین برای مرمت جاده ها داشته باشیم.

زمانی خاطرنشان کرد: شهرستان فیروزکوه همواره در معرض بارندگی برف و باران در فصل پاییز و زمستان است و انتظار داریم همانطور که عوامل راهداری در کنار مردم هستند مردم نیز با رعایت توصیه های ما در کنار عوامل راهداری باشند تا سفر ایمن و بی خطری داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا