امام جمعه فیروزکوه:

ذکر شهدا نباید خاموش و یاد شهدا نباید فراموش شود، ما هرچه داریم از این مسیر مقدّس است

امام جمعه فیروزکوه گفت: امروز وظیفه ما این است که یاد شهدا را زنده نگه داریم، یاد شهدا زمانی زنده می‌ماند که ما راه شهدا را برویم.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، حجت الاسلام حیدری امام جمعه فیروزکوه در مراسم شبی با شهدا در روستای سله بن، گفت: ذکر شهدا نباید خاموش و یاد شهدا نباید فراموش شود، ما هرچه داریم از این مسیر مقدّس است، اگر انقلاب ما پیروز شد و اگر انقلاب در دنیا معجزه آفرید _که انقلاب معجزه قرن بود_ به واسطه این جان‌فشانی‌ها و رشادت‌ها بود.

وی تصریح کرد: در زمان جنگ تحمیلی دشمنان دیدند که در کشور ایران جوانان غیوری هستند که وقتی رهبر آنها اشاره‌ میکند این جوانان جبهه‌ها را پُر میکنند، این عزیزان با عده و امکانات کم در مقابل همه استکبار ایستادند.

امام جمعه فیروزکوه بیان داشت: هرچند عده و تجهیزات ما در زمان جنگ کمتر از عراق و رژیم بعثی بود اما جوانان ما یک چیزی داشتند که آنها نداشتند، جوانان ما خدا، نماز شب و پیروی از ولایت فقیه داشتند لذا توانستند در مقابل استکبار بایستند.

حجت الاسلام حیدری خاطر نشان کرد: امروزه نقشه دشمن بر این است که ولایت، عشق مردم به ابا عبدالله الحسین (ع) و مهدویت را تضعیف کنند، البته هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

وی گفت: امروز وظیفه ما این است که یاد شهدا را زنده نگه داریم، یاد شهدا زمانی زنده می‌ماند که ما راه شهدا را برویم؛ قرآن کریم می‌فرماید مومنین کسانی هستند که به آن عهدی که با خدا بستند پا بر جا هستند، یک عده آن عهد را به جا آوردند و شربت شهادت را نوشیدند اما یک عده‌ای هم هستند که سنّت الهی بر این تعلق گرفت که بمانند تا راه شهدا بماند.

امام جمعه فیروزکوه عنوان کرد: نسل جدید امروز نیازمند است که راه شهدا را بشناسد، اگر ما خدایی نکرده در رساندن پیام شهدا کوتاهی کنیم نتیجه این می‌شود که کشور ۸ سال دچار آسیب فرهنگی می‌شود و رئیس جمهوری بر سر کار می‌آید که مسیر را تحریف می‌کند.

حجت الاسلام حیدری بیان داشت: ما با “مقاومت” پیروز شدیم، اگر می‌خواستیم “سازش” کنیم که انقلاب نمی‌کردیم؛ مقاومت و راه ابا عبدالله الحسین (ع) بود که نتیجه داد؛ امام حسین (ع) فرمود کسی که در مسیر حسین باشد هرگز با کسی که در مسیر یزید باشد بیعت و سازش نمی‌کند.

امام جمعه فیروزکوه با اشاره به برگزاری مراسم شبی با شهدا گفت: برگزاری چنین مراسم‌های شهدایی خیلی خوب است، باید به جوانان بگوییم که شهدا هم مانند شما بودند و آرزو داشتند، اما راه شهادت، راه ابا عبدالله الحسین و راه حضرت علی اکبر را انتخاب کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا