راهپیمایی خودجوش روز جهانی قدس در شهرستان فیروزکوه

راهپیمایی خودرویی در روز جهانی قدس، با حضور مسئولین فیروزکوه و حضور خودجوش مردم در شهرستان فیروزکوه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، راهپیمایی خودرویی روز قدس در فیروزکوه از ساعت ۱۰:۳۰ صبح، با حضور مسئولین و حضور خودجوش مردم، از مقابل آستان مقدس امام زاده اسماعیل (ع) تا مقابل شهرداری
فیروزکوه برگزار شد.

امسال، علی رغم شیوع ویروس کرونا، مردم غیور و انقلابی شهرستان فیروزکوه، به صورت خودجوش، بار دیگر به صحنه آمده و با حضور در داخل خودروهای خود، بارِ دیگر یکصدا حمایت خود را نسبت به مردم مظلوم فلسطین اعلام کردند.

امروز ما آمدیم تا اعلام کنیم که مردم مظلوم فلسطین تنها نیستند/قطعاً حضور شما مردم عبادت است

حجت الاسلام والمسلمین حیدری امام جمعه فیروزکوه در راهپیمایی خودجوش روز جهانی قدس در فیروزکوه، گفت: امروز به حمدالله همه مردم ما، همه آزادی خواهان دنیا برای حمایت از مردم مظلوم و ستم دیده فلسطین، برای همدردی با آنها و آزادی قدس شریف و برای نابودی رژیم غاصب صهیونیستی راهپیمایی می کنند.

وی افزود: درود و سلام خدا بر شما مومنین و مومنات که با زبان روزه، با اینکه اعلام نشده بود که ما راهپیمایی مردمی داریم، اما شما بزرگواران آمدید و عشق و ارادت خود را به آرمان های حضرت امام نشان دادید.

امام جمعه شهرستان فیروزکوه خاطر نشان کرد: ما امروز آمدیم تا اعلام کنیم که مردم مظلوم فلسطین تنها نیستند، گرد هم جمع شدیم تا اعلام کنیم ظلم هیچ گاه پا برجا نمی ماند؛ ان شاءالله به فضل الهی و به زودی زود رژیم غاصب اسرائیل از صفحه روزگار محو خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری اظهار داشت: قطعا امروز حضور شما مردم عبادت است، زیرا به تعبیر قرآن کریم هر کاری که برای حمایت از مظلوم و به خشم آوردن ظالمین باشد، عبادت است.

پاسداشت روز جهانی قدس امیدی برای جهانیان و مستضعفان جهان است

ابوالقاسم مهری فرماندار فیروزکوه در گفتگو با پایگاه خبری دیمه نیوز، گفت: روز قدس، روز بیداری اسلامی به معنای واقعی است، روزی است که اقدامات مذبوحانه و تدریجی استکبار در جهانِ سیاست که رفته رفته به تهاجم گوناگون، هم تصرف سرزمینی و هم هجمه فرهنگی و مذهبی به قبله اول مسلمین جهان بود، موجب شد تا در همان ابتدای طلوع انقلاب اسلامی، امام راحل رضوان الله علیه، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هر سال را رسماً روز قدس اعلام کردند.

این مقام مسئول تصریح کرد: امام خمینی (ره) فرمودند قدس متعلق به اسلام است و همیشه در سرتاسر گیتی پرچم اسلام بالا است به ویژه این نقطه که قبله اول مسلمین بوده است، لذا اگر این حرکت بیداری نبود ما این انسجام، وحدت و همدلی را نداشتیم.

وی اظهار داشت: از آنجایی که نقش رهبری به ویژه رهبری اسلامی که از جنس و مدل اسلام ناب محمدی (ص) می باشد یک نقش بی بدیل در جهان بوده است، امام این نقش را ایفا کردند و مردم هم نقش دوم را ایفا کردند که به لحاظ آن روحیات مذهبی، الهی و عمق اعتقادات دینی خود به این مهم و فرمان، توجه تاریخی کردند.

مهری خاطر نشان کرد: توجه تاریخی یعنی اینکه اگرچه امروز امام در حیات نیستند ولی حیات جاودانه و فرمان او پابرجا است و ادامه دهنده انقلاب او رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای، این پرچم را به دست گرفتند و مردم عزیز در پیروی از ایشان، آن نقش فرهنگی، مذهبی، الهی و سیاسی خود را ایفا می کنند.

فرماندار فیروزکوه با اشاره به پیام روز قدس بیان داشت: روز قدس هم پیام سیاسی، فرهنگی، مذهبی و هم پیام انقلابی دارد که در حمایت از قدس و قبله اول مسلمین جهان و در حمایت از مظلومین جهان در مقابل مستکبرین می باشد که این امر از نظر علمی هم ثابت شده است.

وی افزود: همیشه زورگویان جهان سعی داشتند فرهنگ زورگویی و خَفَقان را حاکم می کردند، امام با این پیام و این فرمان تاریخی، فرهنگ مستضعفین، مظلومین و مسلمانان جهان را پایه گذاری کردند؛ این پایه گذاری موجب شد مردم هر سال به صورت خودجوش در این مراسم، با توجه به شرایط گوناگون، شرکت کنند.

این مقام مسئول اظهار داشت: این سال ها که ما شرایط محدودیت های انتشار ویروس کرونا را داریم، باز هم به شیوه های دیگر مراسم روز قدس پابرجا است، این امر نشان می دهد که مردم همچنان بیدار و نسبت به مسائل دینی، مذهبی، منطقه ای، قبله اول مسلمین جهان و فرمان امام، حساس هستند؛ فرمان امام همواره پویا و گویا و در ذهن مردم جا گرفته است.

فرماندار فیروزکوه درباره علت وجوب حمایت از مردم فلسطین و گرامیداشت روز قدس گفت: اولاً مسئله مهم قبله اول مسلمین جهان است، ثانیاً به دلیل ظلمی که به مردم فلسطین و مظلومین جهان می شود، اتفاقاً نقطه حساس مسئله همینجا است که موضوع فلسطین باید همیشه موضوع صدر اول جامعه و جوامع باشد، اگر چنین جایی را مورد تصرف و ظلم قرار دادند، در نقاط دیگر حرفی برای گفتن نیست.

وی اظهار داشت: امروز جهان به ویژه اندیشمندان، متفکران، جامعه شناسان و همه نخبگان علمی و فرهنگی جهان بسیار اندیشمندانه حرکت می کنند و ایران در راس آن قرار دارد که موضوع فلسطین را بسیار حساس می شمارند.

مهری خاطر نشان کرد: نگاه مظلومین و مسلمانان جهان به ایران است، وقتی ایران این حرکت بیداری را حفظ می کند، آنها به طبع در این مسیر از یک وحدت و انسجام جهانیِ خوب برخوردار خواهند شد.

این مقام مسئول گفت: پاسداشت روز قدس و این مراسم، امیدی برای جهانیان، مستضعفان و مسلمین جهان است، لذا این امیدِ علمی، عقلی، فرهنگی، مذهبی و سیاسی برای جهان بسیار حائز اهمیت است.

فرماندار فیروزکوه اذعان داشت: شهرستان فیروزکوه هم مفتخر است که امروز مردم عزیز بیدار هستند و یکصدا و همدل در کنار هم در صحنه حضور دارند و برای موضوع فلسطین اهمیت خاصی قائل هستند.

مهری تصریح کرد: فیروزکوه یک شهرستان مذهبی و شهرستانی است که به لحاظ سیاسی دارای ظرفیت های بسیاری است، شناخت بصیرتِ سیاسی آن بالا است و مردم به این موضوعات و روزها توجه خاصی دارند، به همین جهت در این مراسم ها حضور پیدا می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا