راهیان نور بهره وری فکری و فرهنگی را در جامعه افزایش می دهد

فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: راهبان نور بهره وری فکری و فرهنگی را در جامعه افزایش می دهد و در پایداری اجتماعی و فرهنگی جامعه موثر است

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، ابوالقاسم مهری، فرماندار شهرستان فیروزکوه، با تاکید بر اینکه فرهنگ راهیان نور همان جنبه مردمی است، تصریح کرد: همه دستگاه ها مسئولیت دارند که در صحنه باشند و کمک کنند تا اعزام راهیان نور با جنبه های مختلف خوب انجام شود؛ نظر نظام و دولت بر این است که فرهنگ راهبان نور پایدار باشد چون این به نگهداشت جامعه اجتماعی کمک می کند.

وی در ادامه افزود: راهبان نور بهره وری فکری و فرهنگی را در جامعه افزایش می دهد و در پایداری اجتماعی و فرهنگی جامعه موثر است؛ راویان در این سفر باعث افزایش روحیه اعتقادی و امیدواری در جامعه می شوند؛ باید این راه را به نوجوانان و جوانان جامعه نشان دهیم که این خود نوعی هدایت گری است.

مهری همچنین خاطرنشان کرد: سفر راهیان نور آدرس های درستی است که به جامعه داده می شود؛ در مقابل دشمنان جمهوری اسلامی راه های اشتباه و آدرس های غلط به نسل جوان می دهند.

فرماندار شهرستان فیروزکوه بیان داشت: در بخش فرهنگی باید از این نمونه اقدامات را داشته باشیم منتهی باید به موضوع بیشتر توجه کنیم؛ اقدامات فرهنگی هم نوعی عملکرد است و یکی از شاخص های مهم عملکرد است که باید پیرامون آن باید برنامه ریزی کنیم، باید در این زمینه از پتانسیل و ظرفیت اداری و دولتی استفاده کنیم تا برنامه ریزی مشارکتی و فرهنگی خوبی را داشته باشیم.

وی با اشاره به این که پیش بینی اقدامات فرهنگی باید انجام شود، تاکید کرد: اگر جمعی کار کنیم بازدهی کار بهتر است که این رویکرد نظام جمهوری اسلامی است؛ باید توانائی های خود را شناسایی کنیم و در میدان بکار گیریم؛ اگر ارگان ها یمختلف از زوایای مختلف نگاه کنند یقیناً خروجی خوبی بهمراه خواهد داشت.

مهری اذعان داشت: باید برای نسل جوان به صورت میدانی تشریح شود که دوران دفاع مقدس چه دستاوردها و برکاتی برای نظام داشته است؛ باید در دورانی که جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی است، از این دستاوردها و از این دوران الگوبرداری کنیم؛ برای حفط دین و نظام نیاز است همواره هوشیار و بیدار باشیم.

فرماندار فیروزکوه با تاکید بر اینکه حفظ نظام وظیفه تک تک افراد جامعه است، بیان داشت: پاسداری از نظام و کشور تنها برعهده سپاه پاسداران نیست، همه افراد در این حوزه نقش دارند؛ ایران دچار هجمه های فراوانی شد که این در نتیجه بی توجهی به امر فرهنگی بود؛ باید فرهنگ جامع و پویایی را در جامعه متبلور نماییم.

وی همچنین اشاره داشت: جهت گیری سیاسی اصلی نظام یک تراز عقلی است و باید عقلانی حرکت کنیم تا بتوانیم جامعه را به خوبی در مسیر اهداف پیش ببریم؛ ما تلاش داریم همچون دهه اول انقلاب همگی پیشتاز در این مسیر باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا