مدیرعامل کارخانه متال:

راه حل مشکلات کشور تولید داخلی است/ایجاد اشتغال؛ انگیزه شروع فعالیت در فیروزکوه

مدیرعامل کارخانه متال گفت: به دلیل عرقی که به شهرستان داشتم و بخاطر این که لوله و اتصالات تولید کنم وارد شهرستان شدم؛ ایجاد اشتغال در شهرستان فیروزکوه انگیزه ای برای شروع فعالیت در این شهرستان بود.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، سهراب ایلکا، مدیرعامل کارخانه متال در خصوص حوزه فعالیت خود تصریح کرد: فعالیت من در حوزه قالب سازی تقریباً از سال ۷۸ در خرمدشت شروع و به صورت تخصصی قالب های اتصالات ساختم؛ لوله و اتصالات ساختیم و الان ۴-۳ ماهی است که در سوله جدید خود در فیروزکوه فعالیت می کنیم و به نیت تولید لوله و اتصالات پولیکا و پلی اتیلن کار می کنیم.

وی اذعان داشت: من از اواخر خرداد ماه ۹۹ به شهرستان فیروزکوه آمدم؛ قبل از آن در خرمدشت فعالیت می کردم.

مهم ترین دغدغه در حوزه صنعت؛ عدم توجه مسئولین به صنعت

ایلکا در ادامه افزود: به دلیل عرقی که به شهرستان داشتم ایجاد اشتغال در شهرستان فیروزکوه انگیزه ای برای شروع فعالیت در این شهرستان بود.

مدیرعامل کارخانه متال مهم ترین دغدغه خود در حوزه صنعت را عدم توجه مسئولین به صنعت دانست و خاطرنشان کرد: شرایط با وجود قیمت ها بسیار سخت است؛ مواد اولیه ما به هیچ وجه ثبات ندارد و قراردادهایی که بسته می شود به فاصله چند روز با تغییر شرایط قیمتی همراه با ضرر یا سود بسیار پائین است؛ این امر در حدی است که هزینه های جاری خود را به سختی تامین می کنیم.

وی اظهار داشت: اگر قرار باشد دردودل صنعتگر بیان شود، خیلی از ارگان ها زیرسوال می روند.

ایلکا در خصوص مشکلات واحد صنعتی خود گفت: فاز یک ما تولید قالب ها و سیستم فلزات بود ماشین آلات تامین کردیم و شروع بکار شده است؛ برای فاز دو که دستگاهای تزریق پلاستیک و خط تولید کامل لوله است، تقاضای وام دادیم و امیدواریم مساعدت شود و بتوانیم این فاز را نیز راه اندازی کنیم.

برای اولین بار در ایران چند دستاورد داشتیم

مدیرعامل کارخانه متال اشاره داشت: در فاز اول این کارخانه ۱۳ نفر به صورت مستقیم و ۳۰-۲۰ نفر غیرمستقیم مشغول بکار شده اند؛ در فاز تولید پیش بینی می شود برای حدود ۷۰-۶۰ نفر بصورت مستقیم و برای حدود ۱۰۰ نفر غیرمستقیم ایجاد اشتغال شود.

این کارآفرین فیروزکوهی تاکید کرد: برای اولین بار در ایران چند دستاورد داشتیم که تقریباً چند مورد از آن را کسی تاکنون انجام نداده است؛ برای اولین بار قالب اتصالات خم یک تکه در ایران تولید کردیم؛ همچنین برای اولین بار قالب های پوشفیت اتومات در ایران تولید کردیم؛ این اتفاقات در سال ۸۶ افتاده است.

وی در ادامه افزود: در سال ۹۳-۹۲ برای اولین بار در ایران قالب لوله چندضلعی برای جداره های چاه های عمیق تولید کردیم؛ تلاش داریم تولیداتی داشتیم باشیم که تاکنون در ایران انجام نشده است؛ قالب ها را بسازم و خود تولیدات را انجام دهم.

ایلکا خاطر نشان کرد: در یکسری اتصالات باید چند اتصال روی هم مونتاژ شود تا در ساختمان سازی کاربرد داشته باشد که برای اولین بار قالب سیفون خم یک تکه ساختم تا جایگزین چند قطعه مونتاژی شود و یا برای اولین بار در ایران در سال ۸۶ برای شرکت مهندسی دوجداره سبک قالب “سراهی انشعاب گیر خم” ساختم تا تسریع در انجام پروژه های انتقال آب شود؛ بزرگ ترین قالب اتصالات در ایران هم تا سال ۹۰ ساخت کارگاه ما بود.

بروکراسی اداری زمان زیادی از ما می گیرد

مدیرعامل کارخانه متال در خصوص مشکلات در این حوزه تاکید کرد: با حضور آقای رسولی نژاد در کمیسیون صنایع و معادن، امیدواریم با حمایت از صنایع، مسیر تولید تسهیل و بروکراسی اداری راحت تر طی شود؛ علی رغم این که یکسری اختیارات در شهرستان وجود دارد، ولی برای بروکراسی اداری در مسیر تهران و فیروزکوه در رفت و آمد بودیم که زمان بسیاری از ما گرفته شد.

وی در پایان تنها راه، حل مشکلات اقتصادی کشور را تولید داخلی دانست و بیان کرد: در ایران ظرفیت های فراوانی وجود دارد؛ مسئولین باید تلاش کنند مشکلات صنعتگران را برای حل مشکلات اقتصادی کشور حل نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا