امام جمعه فیروزکوه:

رعایت انصاف،‌ برترین فضیلت است/ برای موفقیت طرح «مردمی سازی یارانه ها» باید همه قوای سه گانه پای کار بیایند

امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: برای موفقیت طرح «مردمی سازی یارانه ها» باید همه قوای سه گانه پای کار بیایند و با نظارت شدید در بازار،‌ جلوی احتکار و گران فروشی و کم فروشی را بگیرند؛ دولت سیزدهم با سابقه درخشان در مدیریت کرونا، و …، نشان داد که میتواند در این آزمون اقتصادی هم موفق باشد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، حجت الاسلام حیدری امام جمعه شهرستان فیروزکوه در خطبه‌های عبادی_سیاسی نماز جمعه این هفته گفت: رعایت انصاف،‌ برترین فضیلت است؛ کاسب نباید احتکار و گران فروشی کند؛ کارمند نباید کار ارباب رجوع را به فردا بیاندازد، اینها همه بی انصافی است.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه بیان داشت: دولت گذشته از سال ۹۷ تا ۱۴۰۰، بیش از ۷۴ میلیارد دلار برای واردات کالاهای اساسی اختصاص داد، ولی بیشتر به جیب عده خاص رفت و به سفره مردم نرسید؛ این شیوه توزیع یارانه در گذشته،‌ موجب سوء استفاده دلالان، قاچاق گسترده و فساد بود.

وی افزود: مثلا دولت آرد یارانه ای را به قیمت کیسه ای ۳۸ هزار تومان تحویل میداد و همین آرد، توسط برخی به قیمت ۸۰۰ هزار تومان به برخی کشورها قاچاق میشد؛ به طوری که اگر کسی یک کیسه آرد در روز قاچاق میکرد، درآمد ماهانه ۲۰ میلیونی داشت.

حجت الاسلام حیدری تصریح کرد: دولت مردمی در مواجهه با اقتصاد بیمار کشور دو راه داشت، یا مثل دولت‌های قبل همین رویه را ادامه دهد و با مسکّن های موقتی کشور را اداره کند یا اینکه دست به علاج اقتصاد بزند و راه های فساد و رانتخواری را ببندد.

امام جمعه فیروزکوه اذعان داشت: آیت الله رئیسی از قوه قضائیه به قوه مجریه آمد،‌ برای اینکه بجای برخورد با فساد قانونی، جلوی مبادی و سرچشمه های فساد را بگیرد و یکی از مبادی مهم فساد، همین تخصیص دلار ۴۲۰۰ به واردات بود.

وی عنوان کرد: دولت باید سرچشمه های فساد را ببندد و به جای تحویل دلار ۴۲۰۰ به برخی دلالان بازار، این سرمایه ملت را به خودشان بدهد تا مردم خودشان مدیریت کنند.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه خاطر نشان کرد: برای موفقیت طرح «مردمی سازی یارانه ها» باید همه قوای سه گانه پای کار بیایند و با نظارت شدید در بازار،‌ جلوی احتکار و گران فروشی و کم فروشی را بگیرند.

وی افزود: دولت سیزدهم با سابقه درخشان در مدیریت کرونا،‌ و اداره دولت بدون استقراض از بانک مرکزی و تسویه بدهی دولت قبل و تأمین کالاهای اساسی در انبارها و موفقیت در عرصه دیپلماسی خارجی و بیمه کردن ۵ میلیون ایرانی که آرزوی دولتهای قبل بود،‌ نشان داد که میتواند در این آزمون اقتصادی هم موفق باشد.

حجت الاسلام حیدری بیان داشت: رئیس جمهور دولت سیزدهم،‌ شخصی مردمی، دلسوز و صادق الوعد است و مثل رئیس جمهور قبلی نیست که صبح جمعه بگوید من هم تازه متوجه گرانی بنزین شده ام و مردم را مسخره کند، و این مسئله موجب امیدواری مردم است.

امام جمعه فیروزکوه گفت: از قوه قضائیه هم انتظار داریم که با جدیت در کنار دولت، با محتکران و گران فروشان و اخلال گران بازار با شدت برخورد کند تا به فضل الهی، طرح «مردمی سازی یارانه ها» به سرانجام مطلوب برسد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا