رفع تصرف ۲ هزار مترمربع از بستر و حریم رودخانه فصلی وشتان در فیروزکوه

سرپرست امور منابع آب فیروزکوه از رفع تصرف دو هزار مترمربع از اراضی بستر و حریم رودخانه فصلی وشتان در مجاورت روستای وشتان از توابع بخش ارجمند در محدوده عملکرد این امور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، علی اکبر حسینی رمدانی با اعلام این مطلب تصریح کرد: با همکاری گروه گشت و بازرسی آب های سطحی و واحد حقوقی این امور دو هزار مترمربع از اراضی بستر و حریم رودخانه وشتان با اخذ دستور از دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فیروزکوه و در معیت مامورین نیروی انتظامی رفع تصرف گردید.

وی با بیان اینکه در این عملیات همچنین ۱۸۰ متر فنس کشی در بستر رودخانه مذکور رفع تصرف شد، افزود: در راستای صیانت و حفاظت از رودخانه ها و مجاری آب های سطحی و جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز در حریم و بستر رودخانه ها، گروه گشت و بازرسی این امور بطور مداوم در منطقه در حال گشت زنی بوده و به محض شناسایی هر گونه ساخت و ساز غیر مجاز در بستر رودخانه ها و مسیل ها فوراً اقدامات قانونی لازم جهت رفع تصرف صورت می گیرد.

حسینی رمدانی یادآور شد: در ابتدا اخطاریه لازم به متخلف یا متخلفین جهت رفع تخلف ابلاغ و در صورت بی توجهی و استنکاف به اخطارها با کسب دستور قضایی نسبت به برخورد قاطع با متخلفان اقدام می شود؛ زیرا رودخانه ها یکی از مهمترین منابع تامین آب شرب و تغذیه کننده سفره های زیرزمینی می باشد که باید از آنها به عنوان انفال عمومی و ثروت ملی حفاظت کرد تا شرایط لازم و کافی جهت عبور ایمن جریان آب و سیلابهای احتمالی فراهم باشد.

سرپرست امور منابع آب فیروزکوه در پایان خاطر نشان کرد: امور منابع آب این شهرستان با توجه به وظیفه ذاتی خود بر اساس قانون با هر گونه تخلف در زمینه منابع آبهای سطحی و زیرزمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد نمود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا