رفع مشکل سند مالکیت مسکن مهر فیروزکوه

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مشکل سند مالکیت مسکن مهر فیروزکوه رفع خواهد شد اعلام کرد: مشکل پیدا نکردن مهندسین ناظر است که اتمام پروژه را تایید کنند که این مطلب باید در شهرستان مورد پیگیری قرار بگیرد تا این مشکل حل شود.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز به نقل از ایرنا، احمد مهرآبادی در حاشیه نشست بررسی مسائل و مشکلات مسکن مهر فیروزکوه، در خصوص یکی از دغدغه‌های مسکن مهر نشینان فیروزکوه جهت عدم واگذاری ۱۰۰ درصدی و ارائه سند مالکیت به افراد گفت: واحدها وقتی به پایان می رسند باید از شهرداری پایان کار دریافت کنند که با ارائه پایان کار سند اعیانی به نام فرد متقاضی صادر می‌شود.

وی افزود: طبق بررسی‌های صورت گرفته برخی از تعاونی‌ها کار خود را انجام داده اند، مثلاً تعاون فرهنگیان سند دریافت کرده اند و برخی هم منتظر دریافت پایان کار هستند که با ارائه آن صدور سند قطعاً انجام می‌شود.

مهرآبادی افزود: زمین‌های ۹۹ ساله از این قاعده مستثنی هستند چرا که به این افراد سند اعیانی داده می‌شود و سند اصلی به نام دولت است که طبق قانون برنامه و بودجه کسانی که توانایی خرید دارند می‌توانند به صورت اقساطی زمین‌های اعیانی را دریافت کنند و سند بگیرند و فقط پایان کار باید داشته باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: یکی از کارهایی که در کنار ساخت مسکن مهر انجام داده ایم ساخت پروژه‌های روبنایی شامل مسجد، مدرسه و کلانتری است و ۶۷۰ باب مدرسه شروع به ساخت شد که ۵۲۰ باب تمام شده و در حال استفاده است و مابقی در حال تکمیل است، همچنین نزدیک به ۵۰۰ باب مسجد آغاز به ساخت شد که ۳۹۹ باب به اتمام رسیده و کلانتری هم ۷۸ واحد شروع و بخش عمده ای در حال حاضر استفاده می‌شود و چند واحد دیگر باقی مانده که در حال تکمیل است.

وی در خصوص خدمات زیربنایی نیز گفت: حدود ۳۰ درصد هزینه‌ها را تقبل کرده ایم که به وزارت نیرو کمک کنیم تا بتوانند خدمات زیر بنایی را انجام دهند و در خصوص محوطه سازی طرح ها هم از مجلس اجازه گرفته شده است که طی مصوبه‌ای از منابع و تهاتر و فروش زمین‌های این بخش را انجام دهیم.

نشست بررسی مسائل و مشکلات مسکن مهر فیروزکوه، با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، احمد رسولی نژاد نماینده مردم فیروزکوه و دماوند در مجلس شورای اسلامی، ابوالقاسم مهری فرماندار فیروزکوه، معاونین فرماندار و جمعی از اهالی شهرک آل یاسین فیروزکوه در مسجد صاحب الزمان (عج) این شهرک برگزار شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا