امام جمعه فیروزکوه:

رژیم صهیونیستی بداند هرگونه تحرکی علیه منافع ایران با پاسخ قاطع و پشیمان کننده مواجه خواهد شد

امام جمعه فیروزکوه گفت: دشمنان ایران اسلامی بدانند که راهبرد نظامی ایران از پدافندی به‌آفندی و فعال تغییر کرده و هرگونه تحرکی علیه منافع ایران با پاسخ قاطع و پشیمان کننده مواجه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، حجت الاسلام حیدری امام جمعه شهرستان فیروزکوه، در خطبه‌‌های نمازجمعه این هفته شهرستان، گفت: در انتخاب همسر شایسته، حتما با توکل به خدا و توسل به اهل بیت علیهم السلام اقدام کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در روایات اسلامی، برای انتخاب همسر، در نظر گرفتن “اصل دینداری” بسیار مهم و ضروری است.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه در ادامه بیان داشت: با همکاری شایسته دولت و مجلس، روح حاکم بر بودجه ۱۴۰۱ عدالت محور و در جهت کاهش شکاف طبقاتی و شفافیت در عرصه‌های مختلف باشد.

حجت الاسلام حیدری گفت: تهدید حمله به مراکز هسته ای ایران توسط رژیم صهیونیستی، چیزی شبیه شوخی است؛ چرا که امروز ایران اسلامی در اوج آمادگی و قدرت بازدارندگی است.

وی تصریح کرد: دشمنان ایران اسلامی بدانند که راهبرد نظامی ایران از پدافندی به‌آفندی و فعال تغییر کرده و هرگونه تحرکی علیه منافع ایران با پاسخ قاطع و پشیمان کننده مواجه خواهد شد.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به نهم دی ماه، روز بصیرت، اظهار داشت: مردم با یک حرکت خودجوش، مشت محکمی به دهان فتنه گران زدند و نشان دادند که بیدار و هشیار هستند؛ مردم در نهم دی نشان دادند که انقلاب متعلق به آنهاست و با آرمان های انقلاب پیوند عمیقی دارند.

وی در ادامه گفت: تخصیص پزشک متخصص مورد نیاز به شهرستان فیروزکوه، در راستای عدالت و بهره مندی همگان از خدمات پزشکی لازم و ضروری است.

امام جمعه فیروزکوه خاطر نشان کرد: امیدواریم مسئولان ذی ربط به وعده های خود عمل کنند و در آینده نزدیک شاهد بهره مندی مردم از خدمات شایسته پزشکی باشیم.

حجت الاسلام حیدری در ادامه با اشاره به هفتم دی ماه سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی به فرمان حضرت امام خمینی (ره)، بیان داشت: با تشکیل نهضت سوادآموزی هفتم دی ۵۸، شاهد جهش در امر سواد آموزی بودیم.

وی تصریح کرد: بر اساس آمار، در گروه سنی ۱۵ سال و بالاتر سال ۱۳۵۷، ایران ۳۶ درصد باسواد داشته و میانگین جهانی ۶۹ درصد بوده است در حالیکه طبق آخرین سرشماری سال ۹۵ صورت گرفت، این نرخ در ایران به ۸۶ درصد رسیده است و در جهان ۸۲.۲ است.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه گفت: دنیا در طول ۳۸ سال ۱۳.۲ درصد رشد باسوادی داشته، و در ایران ۵۰ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا