رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان فیروزکوه:

زلزله به آثار تاریخی فیروزکوه خسارت نزد

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان فیروزکوه اعلام کرد که در بازدید از تمامی آثار تاریخی این شهرستان هیچ خسارت ناشی از زلزله مشاهده نشد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز به نقل از ایرنا، ابراهیم اکبری ،رییس اداره میراث فرهنگی شهرستان فیروزکوه، افزود: با توجه به زلزله و پس لرزه های موجود، یگان حفاظت میراث فرهنگی از تمامی آثار تاریخی این شهرستان بازدید داشت که خوشبختانه تا این لحظه هیچ تخریبی شامل ترک، ایستایی بنا و عواقب ناشی از آن مشاهده نشده است.

وی با بیان اینکه امروز نیز مجدد ۱۷ اثر در شعاع ۲۰کیلومتری کانون زلزله مورد بازبینی قرار گرفته است، خاطر نشان کرد: آثار روستاهای هرانده، فرح آباد، آتشان، انزها، زرین دشت و دهگردان توسط کارشناسان مورد ارزیابی قرار گرفت.

رییس اداره میراث فرهنگی شهرستان فیروزکوه به بسته بودن جاذبه گردشگری غار بورنیک این شهرستان اشاره کرد و گفت: با توجه قرار گرفتن این غار درمحدوده کانون زلزله، ریزش های احتمالی و توجه به امنیت گردشگران، بازدید از اثر تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

ابراهیم اکبری با بیان اینکه با شیوع کرونا، هم اینک خدمات گردشگری به صورت محدود ارائه می شود، افزود: طبق مصوبات شورای تامین شهرستان و قرار گرفتن فیروزکوه در وضعیت هشدار، خدمات گردشگری در این منطقه ارائه نمی شود.

این مسئول به شهروندان توصیه کرد که برای حفظ سلامتی، سفرهای تفریحی خود را پس از فراهم شدن شرایط ایده آل به زمانی دیگر موکول کنند.

هم اینک ۷۱ اثر فرهنگی، تاریخی و باستانی این شهرستان شهرستان در فهرست آثار ملی قرار دارند.

شهرستان فیروزکوه در شمال شرقی استان تهران واقع شده که دارای بخش مرکزی و ارجمند است.

براین اساس روز یکشنبه شاهد زمین‌لرزه ۴ ریشتری و تکرار زمین‌لرزه‌های کوچکتر از آن بود و بار دیگر در ساعت ۱۲ و ۲۸ دقیقه این زمین‌لرزه به بزرگی ۳.۸ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتر به وقوع پیوست و کانون آن در ۱۹ کیلومتری فیروزکوه، ۲۳ کیلومتری ارجمند و ۴۱ کیلومتری کیلان قرار داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا