ساخت مسکن در مناطق سیل‌زده فیروزکوه به سرعت آغاز می‌شود

حیدری منش:

فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: آواربرداری در اغلب نقاط روستای مزداران انجام شده و ساخت واحدهای مسکونی سیل‌زدگان به سرعت آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، محمد حیدری‌منش در خصوص وضعیت رسیدگی به مشکلات روستاهای سیل‌زده شهرستان فیروزکوه به ویژه روستای مزداران، اظهار کرد: پژوهشکده بنیاد مسکن انقلاب تحقیقات کاملی برای ساخت واحدهای جدید انجام داده و علاوه بر آن با هماهنگی آب منطقه‌ای بارش‌های یک هزار ساله و مسیرهای سیل‌گیر به وسیله نرم افزار بررسی و زمین مناسب برای ساخت منازل مشخص شده است.

وی بیان داشت: با توجه به بحرانی که در ابتدای سیل به وجود آمد چندین نفر از اهالی در روستاهای اطراف و شهرستان اسکان داده شدند، اسکان موقت کانکس نیز در اختیار چند نفر از اهالی قرار گرفت و بقیه نیز در نقاط دیگری که ظرفیت داشت اسکان یافتند.

فرماندار فیروزکوه با بیان اینکه آواربرداری در بیشتر نقاط روستای مزداران انجام شده است، خاطرنشان کرد: ساخت واحدهای مسکونی برای سیل‌زدگان به سرعت آغاز می‌شود.

حیدری‌منش ادامه داد: توزیع اثاثیه بین خانوارهایی که دچار مشکل شده‌اند در جلسه رسیدگی مشکلات روستاهای سیل‌زده با حضور نمایندگان روستا جمع‌بندی و اقدامات لازم انجام خواهد شد؛ همچنین تمهیدات لازم برای اسکان همه خانواده‌های سیل‌زده صورت گرفت.

وی تاکید کرد: اقداماتی در قالب بازگشایی نهرهای کشاورزی، آبرسانی به باغات و آزادسازی درختان از گل و لای انجام شده و تقریبا رو به پایان است؛ پروژه بهسازی و آسفالت معابر روستا تا ۲ هفته دیگر اجرایی می‌شود، در حال حاضر انجام پروژه زیرسازی آسفالت در دست اقدام است.

فرماندار شهرستان فیروزکوه در خصوص نحوه کمک‌رسانی مردم به ساکنان مناطق سیل‌زده، خاطرنشان کرد: خیرین می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب دهیاری روستای مزداران که توسط فرمانداری اعلام شده واریز کنند تا وضعیت سیل زدگان به روال عادی برگردد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا