ساخت مسکن دغدغه اصلی دولت است

امروز با گذشت ۱۲۲ روز از وقوع سیلاب در روستای مزداران شهرستان فیروزکوه، همزمان با ولادت حضرت زینب (س) ۳۰ سری لوازم خانگی به خانواده‌های آسیب‌دیده از سیل اهدا شد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، در تابستان سال ۱۴۰۱ در سیلابی که بیش از ۶۰۰ نقطه کشور را درگیر کرده بود، روستای مزداران در منطقه حبله رود شهرستان فیروزکوه خسارات فراوانی را دربرداشت؛ بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان حجم خسارت های برآوردی ناشی از وقوع سیل در این منطقه از برآوردهای اولیه بود؛ از ابتدای وقوع سیل حضور مقامات کشوری اعم از رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور، وزیر نیرو، وزیر جهاد کشاورزی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همچنین مسئولین استانی و شهرستانی در منطقه حضور داشته و تلاش برای رفع مشکلات مردم بی وقفه ادامه داشت.

با برنامه ریزی هایی که در ساعات اولیه وقوع سیل انجام شد و همچنین با همکاری تمام دستگاه های خدمات رسان، به تدریج گل و لای از مسیر روستاها برداشته شد و محورهای اصلی کاملاً پاکسازی شد، آب و اقلام ضروری با راه اندازی موکب در منطقه در اختیار مردم قرار گرفت.

گفتنی است در این سیل بیش از ۲۷۰ واحد مسکونی در دهستان حبله رود در اثر سیل تخریب کامل می شود؛ امروز همزمان با ولادت حضرت زینب (س) لوازم خانگی تهیه شده با حضور مسئولین به مردم آسیب دیده از سیل اهدا شد.

افرادی که به مردم خدمت می کنند در سایه امنیت الهی هستند

حجت الاسلام حیدری، امام جمعه شهرستان فیروزکوه در این مراسم ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زینب (س) بیان کرد: طبق روایتی از امام کاظم (ع) خداوند یکسری بنده روی زمین دارد که ویژگی این بندگان این است که برای رفع مشکلات مردم تلاش می کنند و ممکن است پولدار نباشند اما دل مهربانی دارد و دلسوز مردم است، برای مردم قدم برمی دارد؛ طبق فرموده امام کاظم این انسان ها در سایه امنیت الهی هستند.

وی افزود: مهم است که انسان برای خدمت به مردم تلاش کند؛ خوشا به حال کسانی که طرف حساب خود را خدا قرار می دهند و منتی بر مردم نمی گذارند.

امام جمعه شهرستان فیروزکوه خاطرنشان کرد: در این مراسم آئین اهدای لوازم خانگی برای مردم عزیز روستای مزداران را شاهد هستیم؛ زندگی مردم در این سیل از بین رفت و ما وظیفه داریم در کنار مردم باشیم، این مردم ولی نعمت ما هستند.

حجت الاسلام حیدری با تاکید بر اینکه از روزهای اول وقوع سیل مسئولین در کنار مردم بودند، اشاره داشت: از استاندار تهران تا روسای ادارات مختلف از روزهای اول در کنار مردم حاضر بودند و کمک کردند تا مشکلات مردم رفع شود؛ شاید کسی انتظار نداشت ولی خیرین در این حادثه کنار مردم آمدند و برای خوشحال کردن مردم تلاش کردند.

وی تاکید کرد: این کمک ها باید ادامه داشته باشد تا مردم روستای مزداران وضعیت مناسبی پیدا کنند.

ساخت مسکن دغدغه اصلی دولت در روستای مزداران است

محمد حیدری منش، فرماندار شهرستان فیروزکوه ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زینب (س) بیان کرد: اگر حادثه کربلا ماندگار شد و بیش از ۱۴۰۰ سال داغ و شور این واقعه ماندگار شده، به تبیین گری و بیانات گرانقدر بانوی کربلا حضرت زینب (س) است؛ امروز جامعه نیازمند تبیین گری است.

وی در ادامه افزود: اگر رهبری معظم بر جهاد تبیین تاکید دارند به این دلیل است که یزید زمان به دنبال این است که راه را گمراه کند و فتنه ایجاد کنند تا امیدها ناامید شود؛ اگر از جهاد تبیین استفاده نکنیم مشکلات را خواهیم داشت؛ جهاد تبیین از فریضه های مهمی است که انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی بدان نیازمند است.

حیدری منش در خصوص سیل روستای مزداران خاطرنشان کرد: به صورت دوره ای مسائل را رصد می کنیم و مدیران دستگاه ها و مجموعه های مختلف پیگیر مسائل هستند؛ حجم زیادی از سیلاب را در شهرستان فیروزکوه در محدوده دهستان حبله رود و در حوزه رودخانه حبله رود داشتیم که به علت باران موسمی این اتفاق افتاد؛ از قبل دغدغه این مسئله وجود داشت و پیش بینی می شد منطقه ای سیلابی شود، تلاش کردیم آسیب های موضوع را کم کنیم.

فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: من قبل از وقوع سیلاب هشدار دادم که مردم از مسیل ها فاصله بگیرند و اتفاقی که ناخوشایند بود افتاد و ۱۵ نفر از همشهریان عزیز را از دست دادیم؛ در روزهای اول رئیس جمهور در منطقه حاضر شدند، در کنار مجموعه هایی که دغدغه مند بودند و پیگیر مشکلات بودند؛ دستگاه های خدمات رسان در زمان وقوع سیل در مسیر روستای مزداران بودند و سعی شد از ابتدا خدمات رسانی انجام شود.

وی ادامه داد: در ابتدای وقوع حادثه تلاش بر این بود که از شدت بحران کم کنیم؛ امروز بعد از گذشت ۱۲۲ روز از این بحران تلاش ها معطوف به این شد که مسیرها بازگشایی شود و مشکلات مردم به لحاظ زیرساختی حل شود، دستگاه های خدمات رسان اعم از برق، آب، گاز و غیره تلاش کردند مشکلات را برطرف کنند؛ بخش زیادی از مشکلات حل شده است.

حیدری منش در خصوص دغدغه اصلی در این زمینه اظهار داشت: یکی از دغدغه های اصلی ما ساخت منازل در روستا است؛ بحث ساخت مسکن و مسیرها مقرر شده است در جلسات پیگیری شود، جانمایی زمین انجام شده، اقدامات ساخت برای ۶ واحد مسکونی شروع شده است.

فرماندار فیروزکوه خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که در روستای مزداران وجود داشت پاکسازی اطراف درختان و باغات بود که توسط جهاد کشاورزی پیگیری انجام شد و این اقدام انجام شد ولی برخی از باغات نیاز به پاکسازی جدی دارند هر چند در پروتوکل مدیریت بحران باغات درج نشده است اما تلاش کردیم این کار را با دغدغه انجام دهیم تا مشکلات مردم حل شود.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت بحران سیل از روزهای آغازین وقوع سیلاب اهمیت داشت، اشاره کرد: بخشی از مدیریت بحران این بود کمک ها و حمایت ها را به صورت هدفمند توزیع و برنامه ریزی کنیم و این کمک ها به موقع به دست مردم برسد؛ اقداماتی که برای پشتیبانی از امدادگران و خانواده ها وجود داشت انجام شد تا امروز که با کمک خیرین محترم ۱۱ قلم لوازم و اثاثیه منزل برای ۳۰ خانواده آسیب دیده از سیل روستای مزداران؛ از سوی مسئولین پیگیری شد تا این اقدام صورت گیرد و امروز فرصتی شد تا این لوازم را تقدیم این عزیزان کنیم.

حیدری منش تاکید کرد: امیدواریم فرهنگی را نهادینه کنیم که خدمت به مردم افتخار محسوب شود و ملزم باشیم خادم مردم هستیم و ان شاالله به عنوان دولت مردمی این بنا را بگذاریم که مشکلات مردم بر اساس زمان بندی و پروسه ای که تعیین شده حل شود و به سرعت زندگی به جریان عادی بازگرد

آغاز عملیات اجرایی محور فیروزکوه – سمنان از هفته آینده

سید احمد رسولی نژاد، نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در محلس شورای اسلامی، در جمع اهالی روستای مزداران خاطرنشان کرد: من این نکته را به مسئولین کشوری نیز عنوان کردم که اگر مبلغی را برای لایروبی رودخانه ها تعیین می کردیم شاید با ۵۰۰ میلیارد تومان کامل جمع می شد و امروز ۵ هزار میلیارد خسارت نمی دیدیم.

وی بیان داشت: اعتبارات استانی کافی نیست و مشکل ما را حل نمی کند و باید از اعتبارات ملی استفاده کنیم؛ اعتبارات ملی به صورت مرحله ای پرداخت می شود و امیداوریم با تلاشی که داشتیم و خواهیم داشت بتوانیم بخش عمده مشکلات را برطرف کنیم.

رسولی نژاد تاکید کرد: الان زمان سازندگی است و در چندین جلسه ای که اخیراً داشتیم مقرر شد تا بازدید میدانی برای آغاز احداث ساختمان ها انجام شود و این کار سرعت گیرد؛ اقدامات باید سرعت بگیرد.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ماه گذشته شاهد تغییر استاندار تهران بودیم و این تغییرات مشکلاتی را ایجاد می کند و تا کارها شکل و سامان بگیرد زمان بر است؛ امیدواریم تدابیر دولت به گونه ای باشد که ثبات بیشتری در مدیریت در سطح ملی و استانی داشته باشیم و سازندگی و عمران و آبادانی کشور متوقف نشود.

رسولی نژاد همچنین با اشاره به شروع عملیات اجرایی محور فیروزکوه-سمنان، اذعان کرد: این عملیات با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان از چهارشنبه هفته آینده آغاز خواهد شد؛ پیمانکار این پروژه مشخص شده و تجهیز کارگاه نیز آغاز خواهد شد و شاهد شروع عملیات اجرای این پروژه بزرگ خواهیم بود.

وی گفت: در فاز اول این پروژه ۱۰ کیلومتر در دهه فجر سال آینده و ۱۶ کیلومتر باقیمانده برای دهه فجر ۱۴۰۳ افتتاح خواهد شد؛ این محور دو سال آینده به طور کامل به بهره برداری خواهد رسید.

وی همچنین در خصوص محور سیمین دشت به گرمسار بیان کرد: پیمانکار این پروژه مشخص شده است و استحضار دارید سمت سیمین دشت تقریباً انجام شده است و سمت گرمسار باقیمانده که ان شااله پایان آذرماه عملیات اجرایی آن با تجهیز کارگاه آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا