مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه عنوان کرد:

سمپاشی برای مقابله با هجوم ملخ ها در دستور کار جهاد کشاورزی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه گفت: هر ساله بحث هجوم ملخ های بومی را شاهد هستیم و این اتفاق مختص به امسال نیست؛ این امر کم و زیاد در سال های متمادی وجود داشته است.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، رضا فرازی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه در خصوص مقابله با هجوم ملخ ها گفت: هر ساله بحث هجوم ملخ های بومی را شاهد هستیم و این اتفاق مختص به امسال نیست؛ این امر کم و زیاد در سال های متمادی وجود داشته است.

وی در ادامه افزود: ملخ های مشاهده شده در منطقه فیروزکوه بومی هستند؛ هر ساله از اواخر سال دیدبانی و رصد جهاد کشاورزی آغاز می شود و تا اواخر تیر ماه سال بعد، سمپاشی و بحث مقابله با هجوم ملخ ها را در دستور کار داریم؛ اگر لازم باشد هر روزه عملیات سمپاشی را در مناطقی که ملخ ها حضور دارند، انجام می دهیم.

فرازی با اشاره به این که ملخ ها در برخی مناطق فیروزکوه رصد شده است، اذعان داشت: خاستگاه این نوع ملخ ها منطقه امین آباد و سیمین دشت است؛ برخی سال ها تعداد ملخ ها بیشتر است و برخی سال ها کمتر ولی هر سال این امر را شاهد هستیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه با تاکید بر این که سمپاشی ها برای جلوگیری از هجوم ملخ ها هیچ گونه ضرری برای مزارع و یا انسان ها ندارد، خاطر نشان کرد: مشکل ما انسان ها این است که درصدد هستیم در مجاور محل زیست ملخ ها زندگی کنیم؛ ملخ ها سالیان سال در این مناطق زیست داشتند.

وی همچنین در پایان تصریح کرد: بحث مقابله با ملخ ها در دستور کار است؛ این که اجازه ندهیم ملخ ها خسارات مالی چندانی به باغات و مزارع کشاورزی وارد کنند؛ اداره حفاظت محیط زیست نیز در این راستا با جهاد کشاورزی همکاری دارد تا سموم استفاده شده بیش از حد مجاز نباشد و به طبیعت و مزارع آسیب وارد نشود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا