رسولی نژاد:

سیاست‌های غلط دولت باعث نابودی کشاورزی دو شهرستان دماوند و فیروزکوه شد

نماینده مردم شهرستان های دماوند و فیروزکوه گفت: سیاست‌های غلط دولت بی‌تدبیر روحانی منجر به نابودی کشاورزی و باغداری شده است.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، سیداحمد رسولی نژاد در نشست علنی امروز (سه‌ شنبه ۱ تیر ماه) مجلس شورای اسلامی با تبریک میلاد امام رضا (ع) در تذکری به وزیر نیرو در مورد ابطال و اصلاح بخشنامه اخیر مبنی بر ممنوعیت صدور و مجوز آبیاری تحت فشار برای چاه‌های کشاورزی گفت: در رابطه با این بخشنامه ای که مشکلات بسیار زیادی را برای کشاورزان در سراسر کشور از جمله شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه ایجاد کرده جلسات مختلفی با وزیر و معاونان ایشان داشتیم که معاون از این بخشنامه تعجب کرد و گفت نباید چنین بخشنامه‌ای صادر می‌شد و ما آن را باطل خواهیم کرد.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما متأسفانه ۲ روز گذشته معاون نامه‌ای را که دیگران تهیه کرده بودند را امضا کرده و در دفاع از بخشنامه گفته که علاوه بر وزارت نیرو و جهاد کشاورزی، روسای سازمان جهاد کشاورزی سراسر کشور هم راضی هستند در حالی که این اقدام باعث نابودی کشاورزی دو شهرستان دماوند و فیروزکوه شده است.

وی افزود: از سویی بی‌تدبیری وزارت صمت به بهانه تنظیم بازار در اواخر سال گذشته و گزارش‌های غیرفنی و غیرتخصصی صدا و سیما منجر به بروز خسارت سنگی به باغداران کشور به ویژه شهرستان دماوند شده است و به عنوان مثال در نشستی که با باغداران تهران داشتیم، صادرکنندگان مطرح کردند که ۳۰۰ میلیون دلار ضرر کردند.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس یادآور شد: هفته گذشته در نشسستی که به منظور حمایت از آیت الله رئیسی برگزار شد شاهد اعتراضات باغداران بودیم و سیاست‌های غلط دولت بی‌تدبیر روحانی منجر به نابودی کشاورزی و باغداری شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا