امام جمعه فیروزکوه:

سیاست اصلی جمهوری اسلامی، مبنی بر «قوی شدن» است، تا تحریم ها بی اثر شوند و این کاری شدنی است

حجت الاسلام حیدری امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: نظام اسلامی،‌ مذاکرات را بدون هیچ عجله ای ادامه میدهد، ولی سیاست اصلی جمهوری اسلامی، مبنی بر «قوی شدن» است، تا تحریم ها بی اثر شوند و این کاری شدنی است.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، حجت الاسلام حیدری امام جمعه شهرستان فیروزکوه در خطبه‌های عبادی_سیاسی نمازجمعه این هفته، گفت: بر اساس روایات اهل بیت، کلید موفقیت در هر کاری، صبر و استقامت است؛ چه امور دنیوی و چه اخروی؛ عاقبت بخیری هم در گرو صبوری در برابر گناهان است.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه افزود: اینکه والدین هرچه فرزندان بخواهند، سریع تأمین بکنند و هیچ صبر و انتظاری نکشند، کار درستی نیست؛ فرزندان ما باید صبر و استقامت را از همان کودکی یاد بگیرند.

حجت الاسلام حیدری در ادامه با اشاره به پیاده روی اربعین حسینی، اذعان داشت: در پیاده روی اربعین، شهدای مدافع حرم را یاد کنیم،‌ چرا که امنیت آن، مدیون شهدای حرم به ویژه حاج قاسم سلیمانی است.

وی در ادامه گفت: آمریکا و غرب، پاسخ ایران را به پیشنهادات آنها، «غیر سازنده» اعلام میکنند تا با فشار رسانه ای،‌ ایران را در موضع انفعال قرار دهند ولی جمهوری اسلامی،‌ تسلیم فشارها نخواهد شد و تا منافع ملّی مردم تأمین نشود،‌ توافق نخواهد کرد.

امام جمعه فیروزکوه خاطر نشان کرد: نظام اسلامی،‌ مذاکرات را بدون هیچ عجله ای ادامه میدهد، ولی سیاست اصلی جمهوری اسلامی، مبنی بر «قوی شدن» است، تا تحریم ها بی اثر شوند و این کاری شدنی است.

وی افزود: طرح آبرسانی به حدود هزار روستای خوزستان، با کار جهادی به سرانجام رسید؛ علیرغم اینکه برآورد شده بود با سه سال زمان لازم است، به همّت جهادی دولت و کار شبانه روزی، در ۱۰ ماه کار انجام شد و این به برکت دولت انقلابی است.

حجت الاسلام حیدری در ادامه با اشاره به یکی از ظرفیت‌های مهم فیروزکوه، گفت: یکی از ظرفیت های مهم فیروزکوه، کشاورزی است؛ امروز متأسفانه کشت گندم تعطیل شده است،‌ که نیاز به حمایت و پیگیری دارد. با توجه به شرائط ویژه کشور،‌ تحریم ها و دشمنی ها، و شرائط دنیا نظیر جنگ اوکراین، امنیت غذایی بسیار مهم است و باید کار جدی شود.

وی عنوان کرد: علیرغم تلاش دولت سیزدهم، بر حمایت از کشاورزان، بیشترین وابستگی را در حوزه امنیت غذایی داریم که خطری جدی است.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه تصریح کرد: با توجه به اهمیت زیاد امنیت غذایی و محدودیت آب و زمین، تنها راه نجات از وابستگی، استفاده از فناوری های دانش بنیان است؛ امروز از حدود ۷۲۴۵ شرکت دانش بنیان،‌ فقط ۴ درصد در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی فعال هستند که نشان از عقب ماندگی در این حوزه است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا