سرپرست فرمانداری فیروزکوه :

شمار فوتی‌ها سیل در شهرستان به ۱۵ نفر رسید

سرپرست فرمانداری شهرستان فیروز کوه گفت: شمار فوتی های حادثه دردناک وقوع سیل در این شهرستان به ۱۵ نفر رسید و در حال پی گیری برای پیدا کردن دو نفر مفقود در سیل هستیم.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز به نقل از ایرنا، محمد حیدری منش گفت: سیل ۴ روستای شهرستان فیروز کوه را درگیر کرد و روستای مزداران بیش از بقیه روستاها آسیب دیده است.

وی با اشاره به تخریب ۸۰ درصدی منازل در روستای مزداران، توضیح داد: تاسیسات زیر بنایی به شدت آسیب دیده و شاهد حجم بالای خرابی در گوشه و کنار این روستا هستیم.

سرپرست فرمانداری شهرستان فیروز کوه گفت: از ابتدای وقوع سیل سپاه حضرت سید الشهدا(ع) با اعزام بیش از ۸۰۰ نفر نیروی کمکی در منطقه حضور دارند و به مجموعه های شهرستان را برای رفع مشکلات ناشی از سیل ماموریت دادیم.

حیدری منش ضمن تقدیر از حضور محسن منصوری استاندار تهران از ساعات اولیه وقوع سیل تاکنون در منطقه، اظهارداشت: استاندار تهران طی دستوری تمام فرمانداران استان تهران را موظف به حضور در منطقه سیل زده برای امداد رسانی کرد.

وی ادامه داد: مناطق سیل زده به نقاط مختلف تقسیم شده و هر فرمانداری از شهرستانهای استان تهران موظف به آوار برداری، تسطیح و پاکسازی نخاله های باقی مانده از سیل در ناحیه تعیین شده شدند.

سرپرست فرمانداری شهرستان فیروز کوه ضمن تقدیر از حضور آیت الله ابراهیم رییسی، رئیس جمهور در منطقه سیل زده، اظهار داشت: از زحمات و نگاه ویژه رئیس جمهور تشکر می کنم که در منطقه حضور پیدا کردند.

حیدری منش گفت: محمدمخبرمعاون اول رئیس جمهور، جواد ساداتی جهاد کشاورزی و علی اکبرمحرابیان وزیر نیرو، سید مهدی رسولی نژاد نماینده مردم شهرستانهای دماوند و فیروزکوه در مجلس به تناوب در منطقه حضور پیدا کردندو پی گیر مشکلات سیل زدگان بودند تا مرهمی بر آلام بازماندگان و آسیب دیدگان سیل باشند.

بازگشایی مسیرها و تامین زیر ساخت ها درحال انجام است

وی ادامه داد: با برنامه ریزی انجام شده بازگشایی مسیرها، تامین زیر ساخت ها در دست اقدام و اجرا است.

سرپرست فرمانداری شهرستان فیروز کوه ادامه داد: شبکه تلفن همراه روز اول وقوع سیل قطع شد و از روز دوم به سرعت وصل شد، برق تمامی روستاها وصل شده و در حال حاضر تنها برق در چند نقطه در روستای مزداران با توجه به حجم بالای تخریب سیل قطع است که مدیران دستگاههای خدمات رسان پی گیر هستند تامشکل رفع شود.

حیدری منش گفت:امداد رسانی و برنامه ریزی برا ی کاهش مشکلات ناشی از بحران هم در سطح منطقه در حال انجام است تا بتوانیم جریاد عادی زندگی را در منطقه ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: در کنار موضوعات مربوط به سیل، برنامه فرهنگی پیش بینی شده است و با حضور حجت الاسلام حسن حیدری امام جمعه شهرستان، نماز جماعت برگزار می شود.

سرپرست فرمانداری فیروز کوه :شمار فوتی‌ها سیل درشهرستان به ۱۵ نفر رسید

سرپرست فرمانداری شهرستان فیروز کوه ادامه داد: اعضای شورای تامین، مسئولان در حوزه های قضایی، انتظامی، عوامل سپاه و بسیج، جانشین فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع) به تناوب در ناقط سیل زده برای رسیدگی به مشکلات مردم حضور دارند.

کشاورزی، باغداری و دامداری شهرستان آسیب های زیادی دیده است

حیدری منش با اشاره به خسارات وارد شده از سیل، توضیح داد: در حوزه های کشاورزی و باغداری و دامداری آسیب های زیادی را داشتیم و در حال برآورد خسارت ها هستیم برآورد آسیب های کشاورزی و باغی ما در حدود ۱۲۵۰ میلیارد تومان پیش بینی شده که اقدامات لازم در خصوص پی گیری رفع مشکلات در دست اقدام و اجرا است.

وی گفت: در منطقه با راه اندازی موکب های مختلف غذای گرم توزیع می شود، آب معدنی و مواد غذایی بین خانواده ها توزیع می شود و آب برای مصرق توسط تانکر بین اهالی توزیع می شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان فیروزکوه ادامه داد: گروه های امدادی هم در سطح منطقه حضور دارند و پی گیرمشکلات هستند، یک پایگاه دپوی کمک های اولیه هلال احمر در ایستگاه روستای زرین دشت برای پشتیبانی از اقدامات در سطح روستا ایجاد شده است.

کمکهای نقدی خود را به حسابهای شخصی واریز نکنید

حیدری منش گفت: از مردم تقاضا و انتظار داریم که کمکهای نقدی خود را به حساب اشخاص واریز نکنند و کمکها در قاعده ای مشخص به حساب های مربوط به گروههای جهادی، دهیاری روستای مزداران، هلال احمر، بهزیستی، سپاه، بسیج و کمیته امداد واریز شود.

وی افزود: واریز کمک های مردمی به حساب مشخص، زمینه ورود هدفمند و برنامه ریزی شده و قابل اعتماد در منطقه را فراهم می کند و معرفی حساب شخصی به دلیل اینکه امکان بررسی خرج کرد کمکها در آن مقدور نیست تبعاتی در حوزه هایی قضایی برای صاحیان حسابها به همراه دارد.

شهرستان فیروز کوه با جمعیت سیال ۵۰ تا ۱۵۰ هزار نفر در فصول مختلف سال در شرق پایتخت قرار دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا