کارشناس مذهبی:

شناخت شناسنامه ای از حضرت فاطمه زهرا (س) موجبِ عدم پیروی از این الگو می شود

کارشناس مذهبی گفت: متاسفانه بسیاری از ما از حضرت فاطمه زهرا (س) شناخت شناسنامه ای داشته و نسبت به این حضرت شناخت تحلیلی و عمیقی نداریم، تا زمانی که به این میزان شناخت داشته باشیم پیشرفتی نخواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، حجت الاسلام والمسلمین محمدابراهیم سراج کارشناس مذهبی گفت: اُم الائمه بودن حضرت زهرا (س) ارتباط پیدا می کند با اینکه امامان بعد از امام حسین (ع) همگی از نسل امام حسین (ع) هستند که آن حضرت نیز فرزندِ حضرت فاطمه زهرا (س) است.

وی تصریح کرد: روایتی هم از نبی مکرم اسلام درخصوص معرفی امام دوازدهم شیعیان نقل شده است که حضرت محمد (ص) با صراحت حضرت مهدی (عج) را فرزندِ حضرت فاطمه زهرا (س) معرفی می کنند و می فرمایند ” المَهْدِیِ مِنْی، مِنْ وُلدِ فاطِمَه”.

حجت الاسلام والمسلمین سراج افزود: تناقض های سبک زندگی امروزِ ما با ساده زیستی حضرت زهرا (س)، بستگی به افراد دارد، اما هر چه شناخت و ایمانِ انسان نسبت به خداوند متعال، پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) بیشتر باشد، تناقض های زندگی کمتر می شود و بالعکس.

کارشناس مذهبی درباره بعضی از تناقض های سبک زندگیِ رایج در جامعه اظهار داشت: نقطه آغازِ این تناقض ها را می توان از همان بحثِ ازدواجِ حضرت فاطمه (س) تا مباحث مربوط به تربیت فرزند، ارتباط با همسر و مانند این ها مشاهده کرد.

وی عنوان کرد: مهریه کمِ حضرت فاطمه زهرا (س) و مهریه زیادی که عمومِ ما مردم به عنوان مسلمانِ شیعه در ازدواج فرزندان خود لحاظ می کنیم یکی از این تناقض ها است، مهریه واجب است اما متاسفانه با مهریه های سنگین انسان گمان می کند که آن خانواده دخترِ خود را می فروشد؛ در حالی که پیامبر اکرم فرمودند “نشانه خوش قدمی زن، مهریه کمِ او است”.

حجت الاسلام والمسلمین سراج خاطر نشان کرد: در مجالس عروسی عصرِ ائمه اطهار حتی یک اثر از گناه مشاهده نمی کنیم اما امروزه متاسفانه مجالس عروسی مملو از گناهان مختلف است؛ متاسفانه بسیاری از ما در بحثِ تربیت فرزند معیارِ درستی را رعایت نمی کنیم.

کارشناس مذهبی درباره عبارت “حضرت فاطمه زهرا (س) ریشه کمالاتِ معصومین است” گفت: این موضوع به سیره و روش توام با فضیلتِ حضرت زهرا (س) بر می گردد؛ قرآن کریم از پیامبر (ص) به عنوان اسوه و الگو یاد می کند، ما در میانِ ائمه هم مشاهده می کنیم که از حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان اسوه و الگو یاد کردند؛ حضرت مهدی (عج) در حدیث مشهوری فرمودند “در زندگی حضرت فاطمه (س) برای من اسوه و الگو وجود دارد”.

وی عنوان کرد: متاسفانه بسیاری از ما از حضرت فاطمه زهرا (س) شناخت شناسنامه ای داشته و نسبت به این حضرت شناخت تحلیلی و عمیقی نداریم، تا زمانی که به این میزان شناخت داشته باشیم پیشرفتی نخواهیم کرد، اگر بخواهیم حضرت فاطمه زهرا (س) را به عنوان الگو خود قرار دهیم دو عاملِ “شناخت” و “عزم بر پیروی از این الگو” حرف اول را می زند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا