حجت الاسلام حیدری:

شهدا عزیز ما اهل مقاومت بودند و با تکیه بر ایمان، صبر و تقوا خود مقابل دشمن ایستادند

امام جمعه فیروزکوه گفت: اگر میخواهیم انقلاب ما پیشرفت کند باید اهل ایستادگی و مقاومت باشیم و به وعده‌های الهی، جوانان مومن و ظرفیت‌های داخلی باور داشته باشیم، دفاع مقدس یک الگو بسیار عالی بود.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، حجت الاسلام حیدری امام جمعه شهرستان فیروزکوه در یادواره شهدا شهر ارجمند گفت: مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) فرمودند زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست؛ زیرا شهدا جان خود را تقدیم کردند تا اسلام بماند؛ هدف از برگزاری این مراسم‌ها این است که ما فراموش نکنیم چرا شهدا در اوج جوانی رفتند و جان عزیز خود را فدا کردند.

وی تصریح کرد: پدران و مادران شهیدی که داغ جوان آنها مانند داغ جوان امام حسین (ع) بر دل این پدران و مادران ماند، مگر داغ جوان چیز کمی است؟ درود و سلام خدا بر پدران و مادران شهدا که جان جوان خود را تقدیم این انقلاب کردند.

امام جمعه فیروزکوه اظهار داشت: مقام معظم رهبری میفرمایند شهدا مانند ستارگانی می‌مانند که با این ستاره‌ها میشود راه را تشخیص داد؛ شهدا زنده هستند و میبینند؛ قرآن کریم میفرماید که ای مردم فکر نکنید کسی که شهید شد از دنیا رفت و تمام شد، خیر، بلکه شهدا زنده هستند و حیات طیبه دارند و نزد خدا روزی میخورند.

وی عنوان کرد: بالاترین مرگ، شهادت در راه خدا است، شهید آنقدر مقام دارد که میتواند شفاعت کند، ما شرمنده شهدا هستیم.

حجت الاسلام حیدری خاطر نشان کرد: شهدا برای خدا رفتند که خدا چنین عزّتی به آنها داد؛ کسی میتواند شهید شود که مَنیَت نداشته باشد و به دنبال پُست، مقام، تعریف و تمجید نباشد.

امام جمعه فیروزکوه بیان داشت: در کربلا شب عاشورا آقا اباعبدالله الحسین به اصحاب خود فرمودند که من بیعت را از شما برداشتم، هرکسی میخواهد برود، دشمن با منِ حسین کار دارد؛ امام حسین (ع) این کار را کرد تا خدایی نکرده کسی از اصحاب مَنیَت نداشته باشد فکر کند که حسین به او نیاز دارد، خیر، حسین بن علی به کسی نیاز ندارد بلکه شما هستید که به حسین بن علی (ع) نیاز دارید؛ لذا ذره‌ای مَنیَت در اصحاب امام حسین (ع) نبود.

وی خاطر نشان کرد: شهدا عزیز ما هم اینطور بودند، لذا چنین معجزه‌ای آفریدند و با دستان خالی مقابل دنیا ایستادند، شهدا عزیز ما اهل مقاومت بودند، آنها برای ایستادگی مقابل دشمن متکی بر تجهیزات نظامی نبودند بلکه شهدا ما با تکیه بر ایمان، تقوا و صبر خود مقابل دشمن ایستادند.

حجت الاسلام حیدری با بیان اینکه شهدا چراغ راه هستند، اذعان داشت: این امر برای ما الگو است، ما باید از راه شهدا درس بگیریم، شهدا چراغ راه هستند.

وی گفت: قرآن کریم میفرماید اگر شما اهل صبر، استقامت و تقوا باشید، اگر به وعده‌های الهی باور داشته باشید و به جای امید به کدخدا به خدا امید داشته باشید، در این صورت اگر همه دشمن مقابل شما بایستند و شما را تحریم کند، شما خدا دارید و امداد‌های غیبی به شما میرسد.

امام جمعه فیروزکوه اذعان داشت: امروز هم همینطور است، اگر میخواهیم انقلاب ما پیشرفت کند باید اهل ایستادگی و مقاومت باشیم و به وعده‌های الهی، جوانان مومن و ظرفیت‌های داخلی باور داشته باشیم، دفاع مقدس یک الگو بسیار عالی بود.

حجت الاسلام حیدری خاطر نشان کرد: این درس شهدا است که ما هر موقع در عرصه‌های مختلف جهادی عمل کردیم، اهل مقاومت بودیم و به تعبیر شهید سلیمانی هر موقع ملّت امام حسین (ع) بودیم _که هستیم_ و به پیروی از امام حسین عمل کردیم موفق شدیم.

وی بیان داشت: نمونه اخیر اینکه دشمنان ما را تحریم کردند، بیماری کرونا وجود دارد و آنها نگذاشتند ما واکسن وارد کنیم، اما جوانان مومن دانشمند انقلابی ما تلاش کردند واکسن ایرانی ساختند.

امام جمعه فیروزکوه افزود: همین که ما قوی شدیم، جهادی عمل کردیم و واکسن ایرانی تولید شد، کم کم تحریم‌ها را برداشتند؛ این امر نشان میدهد هرموقع ما در عرصه‌های مختلف آن روحیه جهادی و انقلابی را داشته باشیم پیشرفت خواهیم داشت.

حجت الاسلام حیدری اظهار داشت: شهدا از ما انتظار دارند هرکسی در هر عرصه‌ای که هست باید تلاش کند، ما باید راه شهدا را برویم، همه ما و همچنین جوانان عزیز وصیت‌نامه شهدا را بخوانیم؛ جوان عزیزی که در اوج جوانی جان خود را برای حفظ ناموس خود فدای این مرز و بوم کرد، بانوان ما ببینند امروز انتظار شهدا چیست؟

امام جمعه فیروزکوه خاطر نشان کرد: کسی که میخواهد راه شهدا را برود باید شهید‌گونه زندگی کند و دلسوخته حسین شود؛ رسول خدا (ص) به حضرت زهرا (س) فرمود همه چشم‌ها روز قیامت گریان هستند مگر چشمی که برای مصیبت حسین (ع) گریه کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا