فرماندار فیروزکوه تاکید کرد:

شهرداری فیروزکوه ساماندهی پسماند منطقه سیاه بنه را تسریع بخشد

فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: در جلسه کارگروه پسماند شهرستان مصوب شد شهرداری اقدامات لازم را برای ساماندهی مکان فعلی با به کارگیری امکانات و تجهیزات مورد نیاز با همکاری اداره محیط زیست انجام دهد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، مهدی یوسفی جمارانی فرماندار شهرستان فیروزکوه در خصوص دفن بهداشتی زباله در منطقه سیاه بنه گفت: در جلسه کارگروه پسماند شهرستان مصوب شد شهرداری اقدامات لازم را برای ساماندهی مکان فعلی با به کارگیری امکانات و تجهیزات مورد نیاز با همکاری اداره محیط زیست انجام دهد.

فرماندار شهرستان فیروزکوه افزود: هم چنین مقرر شد اداره حفاظت محیط زیست ضمن نظارت با در نظر گرفتن توان مالی و مقدورات شهرداری طرح های قابل اجراء در جهت رفع مشکلات مذکور اعلام کند.

یوسفی جمارانی اشاره داشت: در خصوص محل دفن زباله سیاه بنه مصوب شد کمیته ارزیابی محیط زیست استان تهران با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع در خصوص بررسی طرح تهیه شده توسط شرکت مشاور شهرداری فیروزکوه در مورد ارزیابی اثرات زیست محیطی آن تسریع کند.

وی هم چنین تصریح کرد: به منظور بی خطرسازی زباله های بهداشتی مصوب شد شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان امام خمینی(ره) گزارشی از مجموعه طرح ها و اقدامات در راستای بی خطر سازی و تبدیل زباله عفونی و ویژه به پسماند عادی را به دبیرخانه ستاد مدیریت پسماند در فرمانداری فیروزکوه اعلام نماید.

یوسفی جمارانی در خصوص تخلیه فاضلاب توسط رانندگان تخلیه چاه افزود: هم چنین مقرر شد اداره حفاظت محیط زیست جلسه ای را با شرکت‌ های مزبور تشکیل و نسبت به اخذ تعهد کتبی به منظور رعایت ضوابط زیست محیطی اقدام نماید.

فرماندار شهرستان فیروزکوه بیان داشت: اداره محیط زیست این شهرستان اقداماتی را که در چارچوب مقدورات و منابع مالی شهرداری برای دفن بهداشتی و قانونی در منطقه سیاه بنه را اعلام و شهرداری فیروزکوه ضمن اجرا در اسرع وقت گزارش اقدامات انجام شده را به ستاد مدیریت پسماند شهرستان ارائه نماید.

وی در خصوص دپوی پسماند جنب خدمات شهری شهرداری فیروزکوه تاکید کرد: در این خصوص مصوب شد شهرداری با همکاری سایر دستگاه‌های ذیربط، مکان مناسبی برای آن جانمایی کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا