سراج:

شهردار در اولویت اول باید نسبت به حوزه مدیریتی خود دارای تعهد باشد

کاندیدای شورای ششم شهر فیروزکوه گفت: شهردار در اولویت اول باید نسبت به حوزه مدیریتی خود دارای تعهد باشد؛ باید دارای تخصص در حوزه اجرایی و مدیریت اجرایی باشد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، مجتبی سراج، کاندیدای شورای ششم شهر فیروزکوه تصریح کرد: شهرداری یک مدیریت چند جانبه و چند بعدی است و فقط عمرانی یا خدمات شهری نیست. شهرداری باید راه های تعاملات اجتماعی، فرهنگی را در بخش های مختلف بداند و برای آن سازوکار داشته باشد.

وی در ادامه افزود: شهرداری باید مولفه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، زیست محیطی، امنیت و سلامت روانی یک شهر را بشناسد و در تمام تصمیم گیری های خود در نظر بگیرد. لذا شهردار باید مدیریت شهروندمحور داشته باشد. اداره این سازمان بسیار مهم و حساس است؛ شهردار ضمن اینکه باید آشنا با یکسری آئین نامه ها و کمیسیون ها باشد باید با زیرمجموعه ها و بخش های مختلفی اعم از خدمات شهری، زیرساخت های عمرانی و غیره آشنایی داشته باشد.

سراج خاطرنشان کرد: رسیدن به برنامه مدون کوتاه مدت و بلندمدت باید اولویت انتخاب شهردار باشد؛ در مرحله بعدی شاخصه هایی برای تنظیم سیاست ها و قابلیت ها برای نتخاب شهردار در نظر بگیرند.

وی تاکید کرد: اگر به نارسایی های شهر و رفع نیازهای شهر نظر داشته باشیم قطعاً گزینه بومی برای ما بسیار مناسب است؛ ولیکن در زمانی که نیاز به هدفی بالاتر از بحث نارسایی داریم یعنی در بحث توسعه ورود کنیم، می توان از ظرفیت هم گزینه بومی و هم غیربومی با توجه به شناخت رزومه ها و سابقه کار استفاده کرد. اگر گزینه بومی توانمند در بحث توسعه پایدار داشته باشیم به نفع شهر است که از این گزینه استفاده شود.

سراج بیان داشت: شهردار در اولویت اول باید نسبت به حوزه مدیریتی خود دارای تعهد باشد؛ باید دارای تخصص در حوزه اجرایی و مدیریت اجرایی باشد؛ شهرداری باید از حضور مردم و اصناف در اداره امور شهر استفاده کند و زمینه لازم را با همفکری شورا در این خصوص فراهم کند تا مردم در مولفه های شهرداری کمک کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا