جانشین فرمانده سپاه فیروزکوه:

شهید سلیمانی احیاگر مکتب جهاد، شهادت و خون ‌بهای آرامش یک ملت بود

جانشین فرمانده سپاه فیروزکوه گفت: حاج قاسم هرگز مرعوب دشمن نشد، اما از سوی دیگر برای مومنان خاضع و خاکی بود، بال‌های تواضع او در همه جا باز بود.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، سروان پاسدار محمد حیدری منش در جمع مردم روستای آتشان در ویژه برنامه سالگرد شهادت سردار شهید سلیمانی با اشاره به ویژگی‌های سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، از نگاه مقام معظم رهبری و درس‌های نهفته در آن، گفت: حضرت امام خامنه ای پنج ویژگی را به طور خلاصه برای این شهید مطرح کردند و در ادامه هشدار دادند که مراقب باشید در این زمینه تحریف صورت نگیرد.

جانشین فرمانده سپاه فیروزکوه تصریح کرد: ویژگی اول ایشان «تدبیر» شهید سلیمانی بود که او را اهل تدبیر، فکر، محاسبه و دقت در اندیشه دانستند، ویژگی دوم «عمل» ایشان بود که در مرحله تدبیر متوقف می‌ماندند و اهل اقدام بودند، ویژگی سوم «شجاعت» بود؛ میان اقدامات انواعی وجود دارد که اقدامات ایشان دارای ویژگی شجاعت بود.

وی خاطر نشان کرد: ویژگی چهارم «اخلاص» بود که تدبیر، عمل و شجاعت ایشان تماماً همراه با اخلاص بود و ویژگی پنجم این بود که تمام این چهار عامل قبلی در حوزه «انقلاب و انقلابی‌گری» خلاصه می ‌شد.

دکتر حیدری منش با بیان اینکه حاج قاسم هرگز مرعوب دشمن نشد، اما از سوی دیگر برای مومنان خاضع و خاکی بود، بال‌های تواضع او در همه جا باز بود، افزود: او چهل و یک سال لباس جهاد را از تن به در نکرد و همواره در حال جهاد بود، او احیاگر مکتب جهاد و شهادت بود و ‌در دوره ای که دشمنان می گفتند کاری می کنیم که همه جوانان از شرق تا غرب عالم شلوار لی و کفش‌های نایک بپوشند؛ او بر پیشانی جوانان، پیشانی بندهای «یا زهرا» را بست، چرا که او می دانست جهاد لباس عزت است.

حیدری منش با بیان اینکه حاج قاسم نه پشت میز می‌نشست نه در خانه، تصریح کرد: بیابان‌ها او را بیشتر از خیابان‌ها می‌شناختند، هندوکش و دره پنجشیر و بامیان در افغانستان او را بهتر از افغانستانی ها میشناختند.

وی تاکید کرد: هرجا مظلومی بود، حاج قاسم و سپاهش آنجا بودند و می جنگیدند و سپر بلای امت بودند و مانند مالک اشتر همواره به خیمه دشمن نزدیک بود.

جانشین فرمانده سپاه فیروزکوه با بیان اینکه شهید قاسم سلیمانی خون ‌بهای آرامش یک ملت بود، عنوان کرد: وقتی او وارد میدان جنگ با صهیونیست‌ها شد، فلسطینی ها با سنگ می جنگیدند، او کاری کرد که امروز غزه، کران باختری و شمال فلسطین میدان فوران آتش علیه صهیونیست‌ها است؛ به طوری که دور خود دیوار کشیدند، حاج قاسم اسرائیل را حبس کرده بود.

وی در پایان گفت: مکتب حاج قاسم برای انقلاب اسلامی سرمایه با ارزشی است که باید با الگو سازی سیره سردار شهیدان باید برای نسل آینده انقلاب در راستای رسیدن به تمدن اسلامی ظرفیت سازی کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا