قاسم زاده:

صد سال است که رودخانه های فیروزکوه لایروبی نشده است

معاون عمرانی فرمانداری فیروزکوه گفت: متاسفانه در طول صد سال گذشته رودخانه های این شهرستان لایه روبی نشده و انباشت حجم زیادی از گل و لای موجب شده تا سطح آب آن بالا بیاید و طغیان کند.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، حیدر قاسم زاده معاون عمرانی فرمانداری فیروزکوه در خصوص بحث برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در این شهرستان گفت: در بحث ساماندهی و برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز حریم و بستر رودخانه خط قرمز ما محسوب می شود چرا ساخت و ساز های غیر مجاز در این بخش در وقوع سیلاب اخیر دخیل بوده است.

وی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه در طول صد سال گذشته رودخانه های این شهرستان لایه روبی نشده و انباشت حجم زیادی از گل و لای موجب شده تا سطح آب آن بالا بیاید و طغیان کند.

قاسم زاده همچنین بیان کرد: تعیین حریم و بستر رودخانه برای انجام ساخت و سازها بدون در نظر گرفتن این لایه روبی ها براساس دبی ۲۵ یا ۵۰ ساله گذشته انجام می شود که حقوق بسیاری از مردم در این میان ضایع می شود.

معاون عمرانی فرمانداری فیروزکوه خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط توپوگرافی فیروزکوه بیش از ۶۵ کیلومتر از مساحت این شهرستان از رودخانه تشکیل شده که عملا ساخت و ساز ایمن را با مشکل مواجه کرده است.

وی در پایان تاکید کرد: از امور آب منطقه ای درخواست داریم تا ضمن لایه روبی رودخانه ها ؛ برای تعیین حریم و بستر تجدید نظر کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا