حجت الاسلام والمسلمین حیدری:

عفاف، مخصوص زنان نیست، مردان هم باید عفیف باشند/بهترین راه ترویج حجاب این است که با منطق برخورد شود

امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: حجاب و عفاف، یکی از وسایل امنیت است؛ با حجاب، هم خود زنِ مسلمان امنیت پیدا میکند و هم مردان مسلمان امنیت پیدا میکنند.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، حجت الاسلام والمسلمین حیدری امام جمعه شهرستان فیروزکوه درخصوص روز حجاب و عفاف، با اشاره به بیاناتی از مقام معظم رهبری، گفت: حجاب و عفاف زن مایه احترام و شخصیت او است؛ حجاب و عفاف در زن، وسیله‌اى براى تعالى و تکریم شخصیت زن در چشم دیگران، حتّى در چشم خودِ مردان شهوت‌ران و بى‌بندوبار است.

وی تصریح کرد: حجاب زن، تکریم زن است؛ در ایران باستانى فقط زن‌هاى اعیان و اشراف و رؤسا الزاماً باحجاب بودند؛ اسلام آمد این تبعیض را برطرف کرد و گفت این تکریم مال همه‌ٔ زنان است.

امام جمعه فیروزکوه افزود: عفاف، مخصوص زنان نیست، مردان هم باید عفیف باشند؛ منتها بخاطر لطافت و ویژگی های زن، روی عفت زن بیشتر تکیه شده است.

حجت الاسلام حیدری اظهار داشت: مسئله حجاب، به معنای منزوی کردن زن نیست؛ این برداشت کاملاً غلط است؛ مسئله حجاب به معنای جلوگیری از اختلاط بی قید و شرط زن و مرد در جامعه است که هم به ضرر جامعه و هم به ضرر زن و مرد، به خصوص به ضرر زن است.

وی خاطر نشان کرد: حجاب، به هیچ وجه مزاحم و مانع فعالیتهای سیاسی و اجتماعی و علمی نیست.

امام جمعه فیروزکوه اذعان داشت: حجاب، ارزشی است منطبق با طبیعت انسان؛ ممکن است کسانی بی‌خبر و بی‌اطّلاع باشند؛ بایستی اینها را با حجاب آشنا کرد.

حجت الاسلام حیدری درخصوص بهترین راه ترویج حجاب، گفت: بهترین راه ترویج حجاب این است که با منطق برخورد شود؛ یعنی برای زن و دختر جوان استدلال شود که حجاب از لحاظ شرعی و از لحاظ منطقی چیست؛ در باب عفاف و حجاب، گفتن و تذکّر دادن، خوب است؛ چه اشکال دارد با اخلاقِ خوب و مدارا تذکّر دهند؟

وی بیان داشت: حجاب و عفاف، یکی از وسایل امنیت است؛ با حجاب، هم خود زنِ مسلمان امنیت پیدا میکند و هم مردان مسلمان امنیت پیدا میکنند.

حجت الاسلام حیدری تصریح کرد: امروز یکی از مشکلات زنان در دنیای غرب، این است که مردان با تکیه به زورمندی خودشان، به عفت زن تعدی و تجاوز می کنند؛ آمار منتشر شده از سوی مقامات رسمی خود آمریکا در زمینه تجاوز به عنف واقعاً وحشت انگیز است.

وی اظهار داشت: حجاب فقط چادر نیست، ولی چادر بهترین نوع حجاب است؛ چادر، پیش از آن‏که یک حجاب اسلامى باشد، یک نشانه‏ ملّی ما است.

امام جمعه فیروزکوه در ادامه گفت: چادر هیچ منافاتى با هیچ نوع تحرکى در زن ندارد؛ اگر واقعاً بناى تحرک و کار اجتماعى و کار سیاسى و کار فکرى باشد، لباس رسمى زن مى‏تواند چادر باشد و چادر بهترین نوع حجاب است.

وی خاطر نشان کرد: در ادارات، کارمندان خانم، باید مقیّد باشند به این‌که حجابشان را حفظ کنند، زیرا که برای دیگران الگو هستند، در محیط کار، رفتارهای جلف زن و مرد نباید وجود داشته باشد؛ اگر در محیط کار، این رفتارها مواظبت شود، کار، بهتر و سریع تر انجام می‌گیرد.

حجت الاسلام حیدری افزود: یکى از عواملى که در زمینه حجاب تأثیرات منفى دارد، برخى از این فیلمهایى است که بعضى از زندگی هاى غربى را در دسترس همه مى‌گذارد؛ اینها در سُست کردن ذهنیّت مردم نسبت به مسأله‌ى حجاب بى‌تأثیر نیست.

امام جمعه فیروزکوه در پایان با اشاره به خنثی سازی تبلیغات دشمنان در این زمینه، با حفظ حجاب، گفت: همه آن تشکیلاتى که با حجاب مبارزه مى‏کنند یک طرف، این خواهر ورزشکارِ مؤمن و دخترِ جوانِ ما که با حجاب اسلامى –یا با چادر یا با آن شکل زیباى ارزشى– جلوِ دوربین‌هاى دنیا ظاهر مى‏شود و نشان مى‏دهد که به این ارزش پایبند است و این صحنه در همه دنیا منعکس مى‏شود، این یک طرف دیگر؛ او در واقع با این کار، همه آن تبلیغات را خنثى مى‏کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا