غربالگری بیش از ۲۴۰۰۰ نفر در شهرستان فیروزکوه، با اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی

مسئول تیم اجرایی طرح شهید سلیمانی گفت: تا تاریخ ۳۰ دی ماه سال جاری، غربالگری برای ۲۴۶۸۵ نفر و ۸۰۱۰ خانوار در شهر فیروزکوه و روستاها به صورت منزل به منزل انجام شد که ۱۷۴۲۶ نفر در شهر و ۷۲۵۹ نفر آن در روستا بود.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، مجتبی گل محمدی مسئول تیم اجرایی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: طرح شهید سلیمانی شامل سه تیمِ مراقبتی، نظارتی که نظارت بر فعالیت اصناف و غیره و حمایتی در زمینه معیشت می باشد که ۱۹ تیم مراقبتی، ۵ تیم پزشکی، ۳۶۲ نفر نیروهای بسیجی حاضر در اجرای طرح بودند.

گل محمدی تصریح کرد: اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، در کاهش ابتلا افراد به کرونا ویروس و بستری در بیمارستان بسیار تاثیرگذار بوده است و با اجرای این طرح، روند ابتلا به کرونا ویروس ۸۰ درصد کاهش یافت.

وی افزود: به گونه ای که قبل از اجرای این طرح، میزان بستری ها در بیمارستان در آبان ماه ۸۲ نفر بوده، اما از آذر ماه تا پایانِ دی ماه که این طرح اجرا شده است میزان بستری ها در بیمارستان به ۳۹ نفر رسیده است.

مسئول تیم اجرایی طرح شهید سلیمانی خاطر نشان کرد: همچنین تعداد افرادی که در آبان ماه و قبل از اجرای طرح، در مراکز بهداشتی تست سریع می دادند و نتیجه تست مثبت می شد از روزانه ۶ نفر، به روزانه ۱ نفر رسیده است؛ ۷۵ درصد از موارد با تست سریع مثبت کاهش پیدا کرده است.

گل محمدی اظهار داشت: از ابتدا شیوع کرونا، در کشور و همچنین شهرستان، سخت گیری ها و محدودیت هایی در رفت و آمد، فعالیت بعضی مشاغل و غیره انجام میشد اما امروزه که وضعیت شهر بهتر شده است، آغاز فعالیتِ بسیاری از اماکن با دریافت مجوز، برگزاری مراسمات و عادی انگاری مردم موجبِ ابتلا افراد به کرونا ویروس می شود، در غیر این صورت با اجرای این طرح روند ابتلا افراد به کرونا بسیار کم شد.

وی درباره روند اجرای طرح شهید سلیمانی گفت: نیروها با مراجعه منزل به منزل، پس از پرسش سوالات درخصوص علائم کرونا ویروس در خانواده یا بستگان، برای مردم درخصوص کرونا ویروس حساسیت زایی می کنند تا مردم بیشتر مراقب باشند.

گل محمدی افزود: پس از بررسی وضعیت افراد اگر شخصی با علائم مثبت کرونا ویروس در آن خانواده باشد، تیم مراقبتی به آن منزل می رود، از آن فرد تست گرفته و اقدامات لازم انجام می شود، اگر آن شخص به کرونا ویروس مبتلا شده باشد تیم مراقبتی حتی به محل کار شخص مبتلا رفته تا وضعیت سلامتِ اطرافیان آن فرد بررسی شود؛ تیم مراقبتی مراقبِ شخص هستند و آموزش های لازم ارائه می گردد تا رفت و آمد این فرد با بیرون از منزل کمتر شود و قطع انتقال ویروس صورت گیرد.

گل محمدی افزود: تا تاریخ ۳۰ دی ماه سال جاری، غربالگری برای ۲۴۶۸۵ نفر و ۸۰۱۰ خانوار در شهر فیروزکوه و روستاها به صورت منزل به منزل انجام شد که ۱۷۴۲۶ نفر در شهر و ۷۲۵۹ نفر آن در روستا بود.

وی تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح، ۱۵۰ منزل ضدعفونی و در صورت نیاز بسته های کمک معیشتی میان ۳۶۲ خانوار توسط سپاه توزیع شد و در این طرح ۳۰۰۰ بسته بهداشتی توزیع شد؛ همچنین ۵۸۱۳ نفر بیماری زمینه ای داشتند که ۲۶۱۷ نفر آن سالمند بودند.

مسئول تیم اجرایی طرح شهید سلیمانی افزود: تیم مراقبتی طرح شهید سلیمانی منزل ۱۸۱ خانوار رفتند که تست Pcr فردی در این خانوار مثبت شده بود و وضعیت ۴۸۹ نفر بررسی شد، در بین این افراد، از ۳۲۲ نفر تست سریع گرفتیم که نتیجه ۲۶۸ تست منفی و ۵۴ تست مثبت بود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: سایت salamat.gov را به منظور اطلاع افراد از سلامتِ خود به مردم معرفی کردیم، همچنین مردم می توانند از طریق تماس با شماره ۴۰۳۰، پاسخِ سوالات مورد نظر خود درباره این بیماری را جویا شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا