فرمانده انتظامی شهرستان فیروزکوه عنوان کرد:

کاهش ۷ درصدی سرقت در سال جاری

سرهنگ شاکری گفت: نیروی انتظامی هیچگاه مخالف شادی متعارف جامعه نیست؛ اگر این شادی غیرمتعارف و موجب اخلال در نظم جامعه و آسایش عمومی شود با شدیدترین وجه با اخلالگران برخورد خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، سرهنگ شاکری، فرمانده انتظامی شهرستان فیروزکوه، در جمع خبرنگاران شعار نوروزی نیروزی انتظامی را «امنیت و سلامت و نشاط بهاری» اعلام و تصریح کرد: تولید امنیت وظیفه تک تک اعضای جامعه است؛ نیروی انتظامی برابر قوانین موجود حافظ نظم و امنیت در جامعه است؛ در هفته جاری از طریق سلسله مراتب فرماندهی و دستورات صادره از فرماندهی شرق استان تهران طرح ذوالفقار ۹۹ را در سطح شهرستان فیروزکوه اجرا کردیم که دستاورد خوبی برای نیروی انتظامی شهرستان و ایجاد چتر امنیتی برای شهروندان بود.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزکوه در ادامه خاطرنشان کرد: در خصوص سرقت ها در سال ۹۹ با کاهش ۷ درصدی جرائم مواجه بودیم؛ در حوزه کشفیات سرقت خوشبختانه ۱۷ درصد افزایش کشفیات سرقت را شاهد بودیم؛ حوزه تصادف جرحی با پیگیری همکاران در پلیس راه و راهور شهرستان فیروزکوه، ۵۰ درصد کاهش تصادفات در حوزه تصادفات جرحی را شاهد بودیم؛ در حوزه تصادفات فوتی ۷۵ درصد کاهش داشتیم.

وی در ادامه افزود: در حوزه کشفیات مواد مخدر با پیگیری های انجام شده شاهد افزایش ۵ درصدی کشفیات در این حوزه هستیم؛ این نتیجه اقدامات همکاران من در سال ۱۳۹۹ است.

نیروی انتظامی هیچگاه مخالف شادی متعارف جامعه نیست

سرهنگ شاکری در ادامه با اشاره به چهارشنبه آخر سال اذعان داشت: می طلبد خانواده ها در این زمینه توجه ویژه ای داشته باشند؛ مواد قانونی در این راستا داریم، در قانون بیان شده هر کسی با جنجال و هیاهو و تحریک نامتعارف موجب اخلال در نظم و آسایش عمومی گردد یا مردم را از کسب و کار بازدارد به حبس از ۳ ماه تا یک سال و ۷۴ ضربه شلاق محکوم می شود؛ اگر عموم مردم از این قوانین آگاه باشند و پی وجود امنیت در سطح جامعه ببریم قاعدتاً اقدامی نخواهیم کرد که خلاف شرع اسلامی باشد.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزکوه بر لزوم حساسیت خانواده ها در چهارشنبه آخر سال تاکید و بیان داشت: نیروی انتظامی هیچگاه مخالف شادی متعارف جامعه نیست؛ اگر این شادی غیرمتعارف و موجب اخلال در نظم جامعه و آسایش عمومی شود با شدیدترین وجه با اخلالگران برخورد خواهیم کرد.

وی با تاکید بر این که جوانان سرمایه اجتماعی کشور هستند، اشاره داشت: جوانان هرگز سلامتی خود را با آتش بازی در سطح جامعه به خطر نیندازند؛ جوانان اقدامی مرتکب نشوند که فردا قانون با این افراد برخورد کند؛ بدنبال این هستیم که از این جوانان در بحث امورات فرهنگی بهره گیری نماییم؛ هر شهروندی بخواهد در موضوعات فرهنگی با نیروی انتظامی همکاری کند، ما استقبال خواهیم کرد؛ خوشبختانه در کلانتری واحد مشاوره فعال است و بدون پرداخت هزینه ای شهروندان می توانند مراجعه کنند و از این شرایط بهره گیری نمایند.

سرهنگ شاکری در ادامه اذعان داشت: خانواده ها باید به فرزندان خود اطلاعات مناسب و درستی بدهند و الگوی مناسبی برای فرزندان خود داشته باشند؛ هیچگاه سعی نکنیم در خانواده طوری تنش ایجاد کنیم که فرزندان به سمت دوستان ناباب بروند؛  فراهم کردن این بستر بر عهده خانواده هاست؛ نظارت بر انتخاب دوستان بر عهده خانواده است.

گشت های شبانه روزی نیروی انتظامی در تعطیلات نوروز فعال است

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزکوه در بحث ایمن سازی منازل در ایام تعطیلات نوروز تاکید کرد: نیروی انتظامی هوشیار و پای کار است؛ با تعاملی که با سپاه شهرستان انجام شد، گشت رضویون سپاه و همچنین گشت های شبانه و روزانه نیروی انتظامی در سطح حوزه فیروزکوه فعال است اما نیاز است همشهریان به منظور پیشگیری از وقوع جرائم دقت لازم را در بحث ایمن سازی منازل و محل کسب خود انجام دهند؛ لازمه هر منزل و محیط کسبی عدم دادن اطلاعات خروج از منزل به افراد غیر است.

وی در ادامه افزود: نصب نرده بر روی دیوارهای منازل خصوصاً منازل ویلایی از وقوع جرم جلوگیری خواهد کرد؛ در هنگام خروج از منزل حداقل یک لامپ روشن گذاشته شود؛ سارقین منازلی که خاموشی کامل است را جزو اولین اهداف خود قرار می دهند؛ سپردن طلا و وجه نقد به بانک و معتمدین جزو موارد مورد تاکید در تعطیلات نوروز است؛ اولین هدف سارقین وجه نقد و طلا و جواهر است که بتوانند براحتی حمل کنند؛ قبل از سفر نسبت به تعویض، ترمیم و ایمنی کامل قفل های منازل اقدام نمایند.

سرهنگ شاکری همچنین بیان کرد: افرادی که بعنوان تعمیرکار و مامورین دستگاه های خدمات رسان به منازل مراجعه می کنند، قبل از این که شناسایی کامل شوند درب را باز نکنند و آموزش به فرزندان در خانه در این زمینه داده شود؛ شهروندان در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک به مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ اطلاع رسانی کنند؛ حضور پلیس یکی از موراد پیشگیری در زمان وقوع جرم است.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزکوه در بحث نگهداری خودروها اشاره کرد: نصب دزدگیر می تواند کاهش دهنده وقوع جرائم باشد؛ شهروندان وسایلی اعم از وجه نقد، مدارک شناسایی و غیره را داخل خودرو نگهداری نکنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا