فرمانده ستاد مقابله با کرونا استان تهران:

۹۰ درصد مراجعین با علائم کرونا غیربومی فیروزکوه هستند

زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا استان تهران گفت: ۹۰ درصد افرادی که با علائم کرونا به بیمارستان مراجعه می کنند و تست PCR آنها مثبت است، بومی شهرستان فیروزکوه نیستند.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، دکتر علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا استان تهران، تصریح کرد: ۹۰ درصد افرادی که با علائم کرونا به بیمارستان مراجعه می کنند و تست PCR آنها مثبت است، بومی شهرستان فیروزکوه نیستند.

وی در ادامه افزود: این خطری است که مدتها قبل همواره گوشزد کردیم که ممکن است بافت جغرافیایی آلودگی در شهرها تهران بدنبال نوروز تغییر کند و فیروزکوه نمادی از این تغییر است.

زالی با اشاره به این که فیروزکوه راه میانبر و یا کمربندی مستقل ندارد، اذعان داشت: بنابراین تمام کسانی که به شهرهای شمالی از فیروزکوه سفر می کنند، عملاً از بافت شهری عبور می کنند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونای استان تهران خاطرنشان کرد: بسیاری از رستوران ها و مراکز خرید و فروش، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی درون بافت شهری هستند و این کار را سخت تر می کند.

وی همچنین تاکید کرد: در ۴۸ ساعت اخیر افزایش قابل توجهی در تست های مثبت شاهد بودیم؛ ویروس جهش یافته با تست های معمولی قابل ردیابی ندارد و موارد مشکوک برای تائید، حتما باید تست توال یابی ویروس انجام شود؛ با توجه به این که در کل کشور ویروس جهش یافته انگلیسی گسترش یافته نیازی برای اثبات تک تک موارد نیست و بنای تمام موارد بر ویروس جهش یافته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا