فرماندار شهرستان فیروزکوه:

فعالیت ایستگاه‌های صلواتی طی ایام محرم در فیروزکوه ممنوع است

فرماندار فیروزکوه گفت: با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا رویکرد جدیدی در خصوص برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم اتخاذ شده فعالیت ایستگاه‌های صلواتی طی این ایام در فیروزکوه ممنوع است.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، مهدی یوسفی جمارانی، فرماندار فیروزکوه ، عصر شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص برگزاری مراسم ایام محرم در شهرستان فیروزکوه اظها ر داشت: با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا رویکرد جدیدی در خصوص برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم اتخاذ شده است که همگان ملزم به رعایت این دستورالعمل‌ها هستند.

وی افزود: با توجه به دستورالعمل ابلاغی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌بایست برگزار شود و بر این اساس دستورالعمل ضوابط برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم و صفر جهت اجرا به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ شده است.

فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان موضوعی است که عمدتاً بخشی از زندگی همه مردم را تشکیل داده و به دلیل علاقه قلبی بسیاری از افراد برای فرارسیدن ماه محرم و صفر لحظه شماری می‌کنند.

وی با بیان اینکه هر ساله این مناسبت‌های مذهبی همواره و در همه مقاطع پرشور برگزار شده است، افزود: امسال با توجه به شرایط به وجود آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا متأسفانه برگزاری مراسم‌های سوگواری ابا عبدالله الحسین همانند سال‌های گذشته نخواهد بود و با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا رویکرد جدیدی در این خصوص اتخاذ شده است که همگان ملزم به رعایت این دستورالعمل‌ها هستند.

یوسفی جمارانی گفت: طبق پروتکل بهداشتی ستاد ملی کرونا مراسم در فضای باز برگزار می‌شود و باید این پروتکل را طبق منویات مقام معظم رهبری همه رعایت کنیم و اگر مسجدی محوطه و حیاط نداشته باشد با هماهنگی آموزش و پرورش و اداره ورزش و جوانان در حیاط مدارسی که دیوار دارند و یا اماکن ورزشی رو باز برگزار شود.

فرماندار فیروزکوه بیان داشت: با توجه به اینکه در برخی از مناطق این شهرستان هرساله شاهد برگزاری مراسم ایام محرم به صورت ویژه بودیم که حتی عزاداران حسینی از شهرستان‌های همجوار در این مراسم حضور می‌یافتند و با اهدای نذر و پذیرایی همراه بود، امسال به دلیل ایجاد شرایط ویژه ناشی از شیوع ویروس کرونا این مراسم‌ها برگزار نخواهد شد، لذا باید همه دستگاه‌های متولی ضمن اطلاع رسانی دستورالعمل‌های مرتبط با برگزاری مراسم سوگواری نسبت به اقناع افکار عمومی مردم اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه دامپزشکی می‌بایست نظارت دقیق و جدی بر ذبح دام در روزهای تاسوعا و عاشورا داشته باشد، اظهار داشت: شهرداری‌ها و بخشداری‌ها هم نسبت به فضاسازی و تزئین معابر و میادین شهری و روستایی متناسب با ایام سوگواری محرم اقدام کنند تا حال و هوای این ماه بیشتر احساس شود.

فرماندار فیروزکوه با اشاره به اینکه فعالیت ایستگاه‌های صلواتی در ایام محرم و صفر ممنوع است گفت: جا به جایی هیأت‌ها، دسته روی و نیز استفاده از طبل، سنج و وسایل مشابه ممنوع است اما برگزاری مراسم سینه زنی و زنجیرزنی (با زنجیر شخصی) در محل مراسم و بدون جا به جایی وبا رعایت فاصله گذاری اجتماعی با استفاده از ماسک به صورت مستمر مجاز است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا