فیروزکوه در انتظار حواله روغن/ شایعه ای که منجر به کمبود روغن شد

به جهت عدم ترخیص به موقع مواد اولیه روغن از گمرک و پخش شدن خبر کمبود روغن در فضای مجازی و هجوم مردم برای خرید روغن هم اکنون در شهرستان فیروزکوه شاهد کمبود روغن هستیم.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، در چند روز اخیر شاهد کمبود روغن در شهرستان فیروزکوه بوده ایم و این مشکل به صورت ملموس در سطح شهرستان قابل رویت و لمس است؛ در همین خصوص محمد کیا رئیس اتاق اصناف شهرستان فیروزکوه در گفتگو با خبرنگار دیمه نیوز تصریح کرد: از بابت روغن های پخت و پز تاکنون ۵ تن روغن برای رستوران ها وارد شهرستان کردیم و هم اکنون بین رستوران ها توزیع شده است.

وی در ادامه افزود: از بابت روغن مایع اتاق اصناف و اداره صمت پیگیر هستند تا بتوانیم حواله‌های روغن را از تهران بگیریم، هم اکنون در فروشگاه های زنجیره ای و واحدهای بزرگ فروشگاهی شهرستان، روغن توزیع می شود اما به تعداد محدود، همچنین حواله های دولتی بابت تنظیم بازار هنوز به ما اعلام نشده است.

رئیس اتاق اصناف شهرستان فیروزکوه خاطرنشان کرد: از جمله فروشگاه‌هایی که طی روز گذشته بازرسی کردیم و روغن برای عرضه داشتند، می توان به فروشگاه لمون، سوپر مارکت پارسا، سوپر مارکت صادقی و میرزایی در خیابان ۴۵ متری اشاره کرد.

کیا در پایان تاکید کرد: هر زمانی که اداره صنعت، معدن و تجارت اعلام کند ما آمادگی وارد کردن روغن را داریم و در حال حاضر نیز منتظر حواله دولتی هستیم.

همچنین ذبیح الله یعقوبی رئیس اداره صمت در این خصوص در گفتگو با خبرنگار دیمه نیوز اظهار کرد: به جهت عدم ترخیص به موقع مواد اولیه روغن از گمرک و پخش شدن خبر کمبود روغن در فضای مجازی و هجوم مردم برای خرید روغن هم اکنون در شهرستان فیروزکوه شاهد کمبود روغن هستیم.

وی در ادامه بیان داشت: شرکت های پخش روغن، روغن خود را به صورت ماهانه یا دو ماه یکبار به واحدهای صنعتی تزریق می کنند و بحث روانی کمبود روغن در شبکه های مجازی باعث خرید عمده مردم و به هم ریختن برنامه پخش روغن شده است، در نتیجه ناگهان شاهد خالی شدن قفسه های واحد های صنفی بودیم.

رئیس اداره صمت شهرستان فیروزکوه افزود: اکنون روغن به سه قسمت روغن صنف، روغن صنعت و روغن خانوار تقسیم بندی شده است.

یعقوبی بیان داشت: روغن صنف و صنعت به شهرستان واگذار شده تا بر اساس نیاز خود و تعداد واحدهای فعال اعلام نیاز کنند تا به آنها روغن تعلق بگیرد و بین واحدهای صنفی و صنعتی توزیع شده، اما روغن خانوار در اختیار ما قرار داده نشده است.

وی عنوان کرد: طی مکاتبه‌ای که هفته گذشته با اداره صمت استان تهران داشتم کمبود روغن در سطح شهرستان را اعلام کردم اما هنوز موفق به گرفتن روغن خانوار نشدیم؛ البته طی رایزنی که انجام دادیم ۵ تن روغن به فروشگاه لمون تحویل داده شد تا توزیع صورت گیرد و از این طریق تا حدودی توانستیم التهاب بازار را کاهش دهیم.

رئیس اداره صمت شهرستان فیروزکوه در پایان اظهار داشت: پیگیری و مکاتبات دیگری از طریق سازمان انجام شده تا بتوانیم از کارخانه روغن بهشهر روغن تهیه و در سطح شهرستان توزیع کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا