رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه:

فیروزکوه ظرفیت تبدیل به مرکز پایلوت کارهای اقتصادبنیان در استان تهران را دارد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای فیروزکوه و پردیس گفت: بنابراین با توجه به زیرساخت‌های خوبی که در واحد فیروزکوه اعم از زمین، ساختمان‌ها، سوله‌ها و مکان‌های بسیار خوب داریم باید واحد فیروزکوه را به عنوان مرکز پایلوت تولید و کارهای اقتصادبنیان و دانش‌بنیان در استان تهران مطرح کنیم.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، حسین عباسپور به تشریح اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای فیروزکوه و پردیس برای مقابله با ویروس کرونا پرداخت و گفت: هنوز دارو یا واکسن بیماری کرونا کشف نشده است و تنها راه مقابله با کرونا پیشگیری است؛ دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای فیروزکوه و پردیس در وهله نخست کلاس‌ها را به‌صورت مجازی برگزار کردند و کارکنان و اعضای هیئت ‌علمی نیز طبق بخشنامه‌ به‌صورت شیفت‌بندی در این واحدها حضور پیدا کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای فیروزکوه و پردیس اضافه کرد: گندزدایی و ضدعفونی محیط دانشگاه با مواد شوینده به‌صورت روزانه انجام می‌شود و کارکنانی که قصد ورود به دانشگاه را دارند، الکل، ماسک و دستکش در اختیارشان قرار داده می‌شود و علاوه بر اینها فاصله‌گذاری اجتماعی برای تمام آنان رعایت شده است.

عباسپور در خصوص تولید محصولات بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا در این واحدهای دانشگاهی بیان کرد: در این زمینه با واحد رودهن در ارتباط بودیم و با همکاری واحدهای شرق استان تهران از جمله دماوند، فیروزکوه و پردیس ژل و مواد ضدعفونی‌کننده تولید کردیم.

وی درباره اهدف بلندمدت واحدهای فیروزکوه و پردیس اذعان داشت: دانشگاه آزاد اسلامی فیروزکوه تقریباً نخستین واحدی است که ورودی استان تهران از سمت شرق است و فاصله آن به مرکز استان دورتر است و تعداد دانشجویانش کاهش یافته، به‌ طوری‌ که از ۱۰ هزار دانشجوی چند سال گذشته به حدود یک‌هزار دانشجو رسیده و دانشگاه باید از سمت آموزش به سمت کارهای دانش‌بنیان و اقتصادبنیان تغییر رویکرد داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای فیروزکوه و پردیس در ادامه افزود: بنابراین با توجه به زیرساخت‌های خوبی که در واحد فیروزکوه اعم از زمین، ساختمان‌ها، سوله‌ها و مکان‌های بسیار خوب داریم باید واحد فیروزکوه را به عنوان مرکز پایلوت تولید و کارهای اقتصادبنیان و دانش‌بنیان در استان تهران مطرح کنیم.

حسین عباسپور تبیین کرد: با همکاری سه‌جانبه با واحدهای تهران شمال، پردیس و فیروزکوه دنبال راه‌اندازی خط تولید الکل و مواد شوینده از صفر تا ۱۰۰ هستیم؛ مطالعات اولیه انجام شده و تا پایان سال خط تولید مواد شوینده، بهداشتی، الکل، ماسک و … راه‌اندازی خواهد شد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه تعامل شما با دانشگاه علوم پزشکی در زمینه مقابله با کرونا چگونه بوده است، متذکر شد: از گذشته تعاملات بسیار خوبی با دانشگاه علوم پزشکی داشتیم و در این زمینه اقدامات خوبی در حال انجام است و سعی داریم با کمک هم از شرّ ویروس کرونا رهایی یابیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا